رییسی کیا:اشتباه داوری جذابیت فوتبال را برای بخش خصوصی از بین می برد

‘صادق رییسی کیا’ با انتقاد از عملکرد داوران در مسابقات این فصل راه آهن به ایرنا گفت: در مسابقه با سپاهان اشتباه داوری سه امتیاز مسابقه را از تیم ما گرفت و ما هم اعتراض خود را به این موضوع به کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کردیم.

وی افزود: نگاه بخش خصوصی به فوتبال با نگاه تیم های دولتی تفاوت دارد. بخش خصوصی تلاش می کند که بودجه هزینه شده را بازگرداند و برند خود را نیز تبلیغ کند اما اگر قرار باشد چنین اشتباهاتی تکرار شود جذابیت سرمایه گذاری برای ما از بین می رود.

رییسی کیا درباره بازدهی سرمایه در فوتبال ایران گفت: تجربه گذشته می گوید که سرمایه گذاری در فوتبال به هیچ وجه بازدهی مثبتی بخصوص در سال اول ندارد اما اگر مدیریت بهینه وجود داشته باشد و دیگران هم کمک کنند در یک پروسه سه تا پنج ساله می توان هزینه های مصرف شده را بازگرداند. برای رسیدن به این هدف باید تمام کسانی که در فوتبال کشور نقش دارند مثل فدراسیون فوتبال، رسانه ها و بخصوص صدا و سیما با پرداخت حق باشگاه ها از پخش تلویزیونی، به باشگاه های خصوصی کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت فراز قشم قصد سرمایه گذاری طولانی مدت در فوتبال دارد، تاکید کرد: در این میان همه عوامل در اختیار ما نیست. مدیریت باشگاه فقط یکی از موارد تاثیرگذار است. آنچه بر عهده ما است کار حرفه ای و برنامه ریزی برای حضور مستمر است اما نتیجه به عملکرد سایر بخش ها بستگی دارد.

مدیرعامل باشگاه راه آهن درباره نتایج این تیم در طول رقابت های این فصل گفت: از چهار بازی ابتدای فصل، دو مسابقه را با قهرمان و نایب قهرمان سال گذشته برگزار کردیم و تا پایان نیم فصل فقط دو مسابقه حساس دیگر با تیم های استقلال و پرسپولیس در پیش داریم. با وجود مسابقات سختی که برگزار کرده ایم، فرصت کم برای آماده سازی پیش از فصل و اشتباهات داوری نتایج راضی کننده ای به دست آورده ایم. هدف ما در این فصل قرار گرفتن در میان پنج تیم بالای جدول است و تا کنون در راه رسیدن به این هدف موفق بوده ایم.

رییسی کیا درباره تغییر نام باشگاه راه آهن گفت: فعلا این موضوع در اولویت ما نیست و در حال حاضر مواردی مثل کسب استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت بیشتری دارد تا هم امتیازات فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم نشود و هم خودمان بتوانیم همچنان در لیگ برتر باقی بمانیم. البته ممکن است در یک برنامه نوسازی برند که در طولانی مدت عملی می شود نام باشگاه هم تغییر کند.

وی درباره امکان انتقال راه آهن به یک شهر دیگر گفت: این تیم متعلق به تهران است و به هیچ وجه قصد انتقال آن را نداریم اما در این مدت هیچ علاقه ای از سوی مردم و مسئولین شهرری به حضور این تیم در این شهر ندیده ایم. این موضوع فقط مربوط به دوران حضور ما در راه آهن نیست و در زمان مالکین قبلی هم همین شرایط وجود داشت.

مدیرعامل باشگاه راه آهن درباره بدهی های این باشگاه گفت: بدهی های کسانی که اطلاعات آنها در اسناد باشگاه موجود است تقریبا به طور کامل تسویه شده اما ظاهرا کسانی هستند که از سه تا پنج سال قبل از راه آهن طلب داشته اند و تا کنون برای دریافت پول خود اقدامی نکرده اند. مدیران قبلی باشگاه هم از میزان دقیق این بدهی ها که مربوط به دوران دولتی بودن راه آهن است اطلاع نداشتند. از مالکین قبلی درخواست کرده ایم برای مشخص شدن این موارد هم به ما کمک کنند تا تمام بدهی ها پرداخت شود.

وی گفت: در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باشگاه، امروز بازیکنان و کادر فنی راه آهن برای کمک به زلزله زدگان اهر و ورزقان راهی این مناطق می شوند تا شاید با حضور خود بتوانند از نظر روحی به صدمه دیدگان یاری کنند. از بودجه باشگاه نیز ۵۰ میلیون تومان برای خرید اقلام مورد نیاز زلزله زدگان هزینه شده است که امروز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

ورزشی**۲۰۲۴**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۵۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.