رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران: ایران و مصر اگر کنار هم قرار بگیرند به کل جهان سود می‌رسانند

۱۸ام بهمن ،

52-88.jpg

رییس‌جمهور بعدازظهر امروز به وقت قاهره بعد از دیدار با شیخ احمد الطیب رییس الازهر در جمع تعداد بسیاری از خبرنگاران ایرانی و مصری اظهار کرد: جایگاه ایران و مصر در تاریخ جهان جایگاه مهم و حساسی است و مصر و ایران از سال‌های دور دیار فرهنگ و تمدن بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مصر، محمود احمدی‌نژاد گفت: سهم مردم مصر در تولید تمدن جهانی بسیار مهم و ارزشمند است و مردم مصر و ایران در طول تاریخ، ارتباطات عمیق فرهنگی داشته‌اند و دارای بسیاری از باورها و آیین‌های مذهبی مشابه و مشترک می باشند.

وی افزود: امروز هردو ملت در آستانه‌ی پیشرفت‌های بزرگ قرار دارند و درصدد رسیدن به جایگاه بالا می باشند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: ملت ایران و مصر دو ملتی می باشند که اگر کنار هم قرار بگیرند علاوه بر سود دو ملت، به کل منطقه و جهان سود خواهند رساند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در این سفر علاوه بر شرکت در دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی، با مسوولان مصری نیز در مورد گسترش همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو می‌کنیم.

وی افزود: خدا را شاکر هستم که از دانشگاه شریف الازهر بازدید کردم و با مسوولان آن گفت‌وگو کردیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و مسائل مهمی مطرح شد.

احمدی‌نژاد گفت: در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه، جهان اسلام و اهمیت اصلاح وضع جهان بحث و گفت‌وگو کردیم و برای همکاری‌های هرچه بیشتر علمی و فرهنگی تفاهم کردیم.

رییس‌جمهور افزود: هم‌چنین از این علما برای سفر به ایران دعوت کردیم و آنها نیز بزرگوارانه پذیرفتند.

وی ادامه داد: ما از ایران آمده‌ایم که بگوییم مصر و ملت مصر در قلب ملت ایران جای دارند و ما پیشرفت، استقلال و اقتدار مصر را پیشرفت، استقلال و اقتدار خود می‌دانیم و امید داریم که این سفر آغاز خوبی برای همبستگی هرچه بیشتر دو کشور باشد.

احمدی‌نژاد در پایان از رییس‌جمهور مصر و هم‌چنین از شیخ الازهر تشکر کرد و گفت: دو ملت حرف بسیاری برای گفتن و شنیدن دارند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور امروز علاوه بر این‌که با شیخ الازهر دیدار کرد، با تعدادی از اساتید آن نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.