رییس جمهوری سوریه : در شرایط جنگی به سر می بریم

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) اسد روز سه شنبه در مراسم ادای سوگند اعضای کابینه جدید دولت بخش کشاورزی و تولید برخی محصولات را راهبردی خواند و افزود: هیچ بخشی با این بخش قابل مقیاسه نیست زیرا زندگی بسیاری از اقشار جامعه سوریه و بخش عمده اقتصاد این کشور مبتنی بر کشاورزی است.

وی اظهار داشت : سیاست خدمات یارانه ای همچنان ادامه خواهد یافت و هرگز از آن صرف نظر نخواهد شد اما شیوه ی ارایه آن باید تغییر یابد زیرا روش های فعلی این خدمات می تواند فسادآور باشد و باید در این زمینه از روش های مختلف مانندکارت هوشمند و یا راهکارهای دیگر استفاده کرد.

در حال حاضر دولت سوریه در بخش های مختلف شامل بهداشت و درمان، آموزش ، خانه های سالمندان و برخی از کالاها از قبیل گازوئیل، گاز خانگی، برنج و شکر یارانه پرداخت می کند.

رییس جمهوری سوریه در بخشی از سخنانش توجه به مسائل اجتماعی را اساس ثبات سیاسی و امنیتی دانست و افزود : باید در عرصه اقتصادی دیدگاه روشنی داشته باشیم زیرا شهروندان مطالبات بر حقی دارند.

وی در عین حال تاکید کرد که مطالبات مردم بالاتر از امکانات است اما باید با شفافیت مطلق با شهروندان سخن گفت تا آنان در جریان امور قرار گیرند.

اسد با بیان اینکه ارتباط نداشتن با شهروندان یکی از مهم ترین مشکللات محسوب می شود، افزود: وقتی که ارتباط برقرار نکنیم و اطلاع رسانی نداشته باشیم شهروندان از امکانات بی اطلاع می مانند و در نتیجه نمی توانند از عملکرد وزیر یا دولت ارزیابی درستی داشته باشند.

خاورم**۱۴۳۱ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۴۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.