رییس جمهور از نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای بازدید کرد

آثار عرضه شده در دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران، افزایش ۲ برابری و فضای برگزاری آن هم، رشدی چهار برابری دارد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آثار عرضه شده در دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران، افزایش ۲ برابری و فضای برگزاری آن هم، رشدی چهار برابری دارد.

هیات انتخاب جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امسال ۱۸۷ اثر را از بین آثار متقاضیان برای حضور در بخش‌های مختلف برگزیده است.

سال گذشته جشنواره و نمایشگاه در برج میلاد و در فضایی حدود ۵ هزار متر مربع برگزار شد، اما کمبود شدید فضا موجب شد محل برگزاری به مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) منتقل شود.

دومین دوره جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در فضایی بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

بنا بر گفته مسئولان، امسال با توجه به شعار سال و لزوم توجه به تولید ملی، در بخش بین المللی بیشترین توجه به استفاده از فناوری نوین و تجربه فعالان حوزه‌های تولید و پخش بازی‌های رایانه برای رشد کمی و کیفی فعالیت‌های بازی سازی در کشورمان معطوف شده است.

در این نمایشگاه ۳۰ بازی رایانه‌ای جدید ملی نخستین بار رونمایی و معرفی می‌شود.
حضور دانشگاه‌های فعال در حوزه بازی سازی که امسال مسابقات بازی سازی برگزار کرده‌اند از جمله دانشگاه کاشان با عرضه ۸۸ بازی برگزیده دانشجویی از دیگر بخش‌های امسال جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران است.

علاقه مندان به عرصه بازی سازی می‌توانند در ۱۲ کارگاه بازی سازی با مدیریت انیستیتوی بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه از مرحله نخست تا پایان تولید یک بازی رایانه‌ای را از نزدیک مشاهده کنند.

عرضه ۱۲ کتاب تخصصی ترجمه شده در بخش‌های مختلف ساخت و پخش بازی‌های رایانه‌ای و معرفی جدید ترین تحولات این حوزه از دیگر بخش‌های امسال جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.