رییس جمهور تهران را به مقصد پکن ترک کرد

به منظور شرکت در اجلاس شانگهای

رییس جمهور به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای دقایقی پیش عازم کشور چین شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای و دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه کشور چین و تعدادی از سران کشورهای حاضر در این اجلاس دقایقی پیش با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

در این سفر صالحی وزیر امور خارجه، حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی، قاسمی وزیر نفت، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهمنی رییس کل بانک مرکزی، سعیدلو معاون امور بین الملل، ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور، مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه و فاضلی رییس سازمان فضایی کشور دکتر احمدی نزاد را در این سفر همراهی می کنند.

اجلاس شانگهای در روزهای هفدهم و هجدهم خردادماه در پکن برگزار و کشورهای عضو آن قرار است در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

چین ، روسیه ، قرقیزستان، قزاقستان ، تاجیکستان و ازبکستان اعضای سازمان شانگهای بوده و ایران ، پاکستان، هند و مغولستان به عنوان اعضای ناظر این سازمان هستند و علاوه بر آنها افغانستان نیز به عنوان میهمان در اجلاس پکن حضور خواهد داشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.