رییس جمهور نیروگاه‌های سمنان و شاهرود را افتتاح می‌کند

۱۸م دیماه ،

Amir Pourmand (1 of 17).jpg

بخش گازی دو نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود فردا با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شوند.

مدیر طرح نیروگاه‌های سمنان و شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که ظرفیت بخش گازی هر کدام از این نیروگاه‌ها ۳۲۴ مگاوات است، افزود: بخش گازی نیروگاه‌ها بیش از این وارد مدار شده بودند، افتتاح نیروگاه‌ها فردا با حضور رییس جمهور صورت می‌گیرد.

به گفته وی، این نیروگاه‌ها از مصوبات استانی بوده و در سفرهای ریاست جمهوری در سال ۸۷ تصویب و ابلاغ شده‌اند.

محمدرضا قلمبر اظهار کرد: کلنگ نیروگاه سمنان در اردیبهشت ماه سال ۸۸ زده شده بود، در حال حاضر هر دو واحد گازی نیروگاه‌ها کار می کنند و سوخت نیروگاه‌ها با گاز و گازوئیل تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که اعتبار هزینه شده برای نیروگاه سمنان ۲۳۰ میلیارد تومان بوده، گفت: برای ساخت نیروگاه شاهرود نیز ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر طرح نیروگاه‌های سمنان و شاهرود با بیان این‌که یک سالی است که منتظر افتتاح رسمی نیروگاه‌ها بودیم، گفت: هر دو نیروگاه وارد شبکه شده‌اند و برق تولید می‌کنند.

قلمبر با اشاره به این‌که راه اندازی بخش بخار نیروگاه‌ها چهار سال زمان می‌برد، تاکید کرد: بخش گازی نیروگاه‌ها در اولویت برنامه نیستند؛ بخش بخار براساس اولویت‌بندی انجام می‌شود و در حال حاضر بخش بخار نیروگاه‌های قبلی براساس اوولویت توانیر در حال احداث است.

مدیر طرح نیروگاه‌های سمنان و شاهرود تاکید کرد: نیروگاه سمنان دارای دو واحد گازی با ظرفیت هر واحد ۱۶۲ مگاوات و نیروگاه شاهرود نیز دارای دو واحد گازی با ظرفیت هر کدام ۱۶۲ مگاوات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات نیروگاه‌ها ساخت داخل می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.