رییس حزب وحدت آذربایجان: کشورهای اسلامی با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه برخورد قاطع کنند

۳۰ آبان ،

رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان گفت: در مقابل چشم نظاره‌گر جهانیان و سکوت مجامع جهانی، فاجعه عظیم کشتار فلسیطنیان بی‌گناه تنها به خاطر مسلمان بودن‌شان در غزه در جریان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طاهر کریملی، رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی و برخورد قاطع آن‌ها در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه از آن دسته کشورهای عربی و اسلامی که با این رژیم روابط دارند خواست سفیران خود را از فلسطین اشغالی فرا خوانند.

کریملی با تاکید بر این‌که فلسطین در طول تاریخ مهد بعضی از ادیان الهی بوده است افزود: امروز فاجعه غزه فرصتی را فراهم کرده است که کشورهای اسلامی با موضع واحد در قبال آن، حیات سیاسی دوباره به جریان اسلامی در عرصه بین‌المللی بدهند.

او با اشاره به این‌که بر اثر اشغالگری رژیم صهیونیستی بیش از چهار و نیم میلیون فلسطینی از وطن تاریخی خود آواره شده‌اند به انتقاد از موضع آمریکا و کشورهای غربی پرداخت و افزود: باراک اوباما در موضعی دوگانه در حالی بر حمایت از رژیم صهونیستی تاکید می‌کند که هیچ توجیه منطقی برای این اقدام ندارد.

رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با اشاره به تراکم بالای جمعیت در نوار غزه اظهار کرد: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف، فاجعه انسانی و بشری در این منطقه ایجاد کرده است که جهان نباید در مقابل آن سکوت کند.

وی هم‌چنین با تاکید براین‌که رنگ سبز به عنوان نماد اسلامی یکی از رنگ‌های پرچم جمهوری آذربایجان است بر حمایت کشورش از مردم مظلوم فلسطین نیز تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.