رییس دانشگاه ارومیه:بی‌مسوولیتی اساتید نسبت به تهاجم فکری، می‌تواند نتایج مخربی داشته باشد

5557.jpg

رییس دانشگاه ارومیه گفت: اولین اولویت دانشگاهیان بر اساس منویات مقام معظم رهبری، مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسن صدقی در نشست هیات رئیسه با اعضای هیات علمی این دانشگاه اظهار داشت: اولین اولویت ما در دانشگاه، بنابر آنچه که مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به استان خراسان شمالی بیان نموده و بر آن تاکید کردند، مسئله جنگ نرم و مقابله با آن است.

وی با اشاره به تاثیر فراوان عملکرد اساتید بر دانشجویان، گفت: اگر دشمنان بتوانند فضا را مسموم نموده و جوانان و به خصوص دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار دهند و آن را به نام حرکت‌های سیاسی و فعالیت‌های جهانی خود ثبت کنند از کوتاهی کسانی است که فرصت و موقعیت مناسب را در جهت توجهات خاص به جامعه و قشر جوان و پرورش فکری و فرهنگی آنان دارند اما از این فرصت به خوبی استفاده نمی‌کنند.

رییس دانشگاه ارومیه افزود: امروزه یکی از مشاغل مهم و موثر در اجتماع، شغل حساس معلمی است و باید بپذیریم که رده‌های بالای فکری کشور در اختیار ما اساتید است و بی مسئولیتی اساتید نسبت به مسئله تهاجم فکری، می‌تواند نتایج مخربی را برای کشور در پی داشته باشد.

دکتر صدقی، محیط دانشگاه را بهترین محیط برای تمرین مدنیت دانست و تصریح کرد: اساتید دانشگاه، هدایتگران اجتماعی بوده و به عنوان یکی از اصلی‌ترین الگوهای دانشجویان محسوب می‌شوند، آنچنان که حرکت و پویایی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به عنوان سمبل حرکت جامعه است و به خطر افتادن سلامت اجتماعی دانشگاه، تزلزل جامعه را نیز در پی خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه همه مسلمانان را به هوشیاری فراخواند و گفت: دشمن همواره با انجام فعالیت‌های مختلف، سعی کرده به طریقی، مسلمانان و ایرانیان را از مسیر پیشرفت و تعالی منحرف کند که ورود به عراق، افغانستان، سوریه و جنگ هشت ساله دفاع مقدس در ایران از جمله آنها می باشد و امروز نیز با شبیخون فرهنگی آنان مواجه هستیم. بنابراین دانشگاهیان باید در هرشرایطی هوشیار بوده و جوانان را نسبت به مسائل موجود در کشور و دنیا و بیداری در مقابل آن آگاه سازند.

وی حفظ نظم و نظام در دانشگاه را شرط عقل و علم دانست و افزود: حفظ نظم در مجموعه دانشگاهی، راهی برای کمک به رشد و توسعه همه جانبه دانشگاه‌هاست و سبب آشکار شدن نقاط قوت و ضعف این محیط‌ها می‌گردد و وظیفه اساتید و مدیران اجرایی دانشگاه‌ها است که این سیستم نظم را در دانشگاه، پیاده‌سازی کنند.

دکتر صدقی همچنین کسب رتبه چهاردهم دانشگاه ارومیه در بین دانشگاه‌های سراسر کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را به اساتید تبریگ گفت و اظهار داشت: انجام فعالیت های پژوهشی که در راستای رفع نیازها و مشکلات کشور باشد از مهمترین برنامه ریزی‌های هرساله دانشگاه است که امسال با رویکرد و نگاه خاصی به آن خواهیم پرداخت و اعضای هیات علمی که فعالیت های پژوهشی مفید و مستمر در این خصوص داشته باشند امتیاز ویژه ای را دریافت خواهند نمود.

رییس دانشگاه ارومیه در پایان سخنان خود از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه خواست تا در کنار تربیت علمی و دینی جوانان تحصیل کرده، از توانمندی های پژوهشی که توانمندی دانشگاه و کشور را به دنبال خواهد داشت غافل نباشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.