رییس دانشگاه بوعلی سینا: دانشگاه‌ها یکی از عوامل وحدت ملی هستند

رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دانشگاهها یکی از عوامل وحدت ملی هستند و دانشگاههای اسلامی در ایران باید جوانان برومند و متخصصی را تربیت کند که بتوانند آینده را بسازند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه همدان، دکتر محمدعلی زلفی گل در جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی که در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد برگزار شد افزود: دانشگاه ما محلی است که در آن دانشجویان از هر قوم و نژادی در کنار هم زندگی اجتماعی، تحمل، همکاری مشارکت و وحدت را می آموزند.

وی سقوط علمی، اخلاقی، سیاسی و معنوی را چهار پله سقوط دانشجویان دانست و اضافه کرد: سقوط علمی در دانشگاه جدی است و این در حالیست که دانشجویان باید با جدیت در کسب علم پیش بروند تا بعد از آن احساس افسردگی و سرخوردگی نکنند.

وی اظهار کرد: آرمان گرایی و حقیقت گرایی دو ویژگی است که دانشجویان می‌توانند با دنبال کردن آن به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند.

رییس دانشگاه بوعلی سینا اظهار امیدواری کرد: قبولی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اسدآباد دو برابر دانشگاه بوعلی سینا شود.

دکتر زلفی گل افزود: مهیا کردن خوابگاهها یکی از مشکلات موجود در دانشگاه بوعلی سینای همدان است و این در حالیست که دانشگاه شهرستان اسدآباد هیچگونه مشکلی در فراهم کردن خوابگاه ندارد.

وی با اشاره به پخش فیلم توهین به پیامبر اسلام اضافه کرد: دنیای استکبار با توهین به پیامبر رحمت از نجوای هنر با استفاده از امکانات خود موجب رسوایی خود شدند.

وی یادآور شد: مسلمان بودن یکی از مهمترین عوامل وحدت ایران اسلامی است و مسلمانان برای حقانیت و اثبات خود باید با هم متحد شوند.

دکتر “موسی اعظمی” رییس دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی نیز دانشگاه را مرکز تولید علم و پژوهش علمی و فرهنگی مهد نوسازی اجتماعی دانست و گفت: دانشگاه محلی است که در آن افکار و اندیشه های جدید، دانش و معرفت نو، فناوری متحول و فرهنگ خلاق و پویا در آن پرورش می یابد.

وی اسلامی بودن دانشگاه را مورد توجه قرار داد و افزود: دانشجویان باید در کنار تحصیل و مجاهدت علمی در ارتقای ظرفیت های اخلاقی، انسانی و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی تلاش کنند.

وی از اخذ مجوز پذیرش دانشجو برای ۵۰۰ نفر در ۹ رشته در سال تحصیلی آینده خبر داد و اضافه کرد: اخذ مجوز استخدام پیمانی و بورسیه برای ۴۱ نفر از اعضای هیات علمی از وزارت علوم و همچنین مصاحبه علمی و عمومی از ۱۲۵ نفر متقاضی عضو هیات علمی با همکاری کمیته از اقدامات دانشگاه سیدجمال الدین اسدآباد است.

وی اخذ موافقت ایجاد هفت رشته تحصیلی جدید برای دانشگاه از طریق وزارت علوم را از دیگر اقدامات دانشگاه دانست و یادآور شد: اخذ مجوز استخدام ۲۰ نیروی قراردادی در دانشگاه به عنوان نیروی هیات امنایی و مجوز ایجاد سه دانشکده(کشاورزی، فنی، مهندسی و علوم انسانی) از دیگر کارهای انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.