رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد: راه‌اندازی ۱۰۰ مرکز تازه علمی کاربردی تا بهمن ۹۱

۳۰م آذر ،

New Image1.JPG

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از راه‌اندازی ۱۰۰ مرکز تازه علمی کاربردی تا بهمن ماه ۹۱ خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرسول پورعباس، با بیان اینکه در حال حاضر هزار مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور وجود دارد، گفت: تا دو سال پیش حدود ۶۴۰ مرکز آموزشی در زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می‌کردند که خوشبختانه به لحاظ کمی افزایش خوبی داشته و درعین حال با توجه به رسالت آن‌ها، مراکز تازه عمدتا در جوار محیط کار راه اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مقاطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی شغل‌محور است، اظهار کرد: بیش از هزار شغل در کشور احصاء شده که بر این اساس رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده است.

پورعباس با بیان اینکه رشته – شغل‌های علمی کاربردی در سراسر کشور بومی سازی شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار مرتبط با رشته تحصیلی‌شان می شوند که در بعضی حوزه‌ها، این جذب ۱۰۰ درصد است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه خاطر نشان کرد: دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای ارشد این دانشگاه، پروژه محور است و بر این اساس نیز دوره‌های مهندسی خبرگی راه‌اندازی می‌شود که این دوره‌ها نیز به منظور توسعه فناوری در محیط کار خواهد بود.

وی همچنین به برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای راه‌اندازی دوره‌های مهندسی خبره، معادل مقطع دکتری دیگر دانشگاه‌ها برای اولین بار خبر داد.

پورعباس در پایان گفت: در حال حاضر جامعه دانشگاهی به سمت شغل محوری حرکت نمی‌کند؛ اما دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده است تا فارغ‌التحصیلان آن براساس نیازهای شغلی کشور تربیت شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قدرت تنگستانی:

    ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی -باسلام خدمت حضرت عالی وهمکاران محترم
    اگه امکان دارد جایگاه دانشکگاه و معرفی این دانشگاه را بیشتر کنید چون که این دانشگاه برای اکثرجامع ناشناخته است تبلیغات بیشتر صورت بگیرد -لطفا مدرک ان رانیز برای اگاهی اقشار جامع بیشتر تشریع کنید چون واقعا اگه کسی سوال کند چه دانشگاهی هستی رویت نمی شود بگویی دانشگاه علمی کاربردی باسپاس ازحضرت عالی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.