رییس دانشگاه شریف خواستار شد: ۱۰ دانشگاه برتر کشور از شیوه تازه آزمون دکتری مستثنی شوند

۲۷ آبان ،

amir kholoosi (4 of 7).jpg

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تصمیمات اخیر درباره آزمون دکتری و برابر شدن سهم مرحله کتبی و مصاحبه این آزمون در پذیرش دانشجو، پیشنهاد داد: ۱۰ دانشگاه برتر از این تصمیمات مستثنی شوند.

دکتر روستا آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی»‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برابر شدن سهم آزمون دکتری با مصاحبه هنوز به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است، تاکید کرد: نحوه برگزاری مرحله مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه‌های برتر باید با بقیه دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

وی با اشاره به نقش برجسته پژوهش در دانشگاه‌های برتر کشور، گفت: شاید برابر شدن سهم آزمون دکتری با مصاحبه روش مناسبی برای سایر دانشگاه‌ها باشد اما باید در پذیرش دانشجویان دکتری به دانشگاه‌های برتر کشور اختیار عمل بیشتری داده شود.

وی همچنین به برگزاری تخصصی آزمون دکتری اشاره کرد و گفت: تمام دروس مقطع کارشناسی ارشد حاوی اهمیت می باشند، بنابراین نباید تنها به بعضی دروس تخصصی اهمیت داد، چراکه تمام دروس تخصصی با اهمیت می باشند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در خاتمه خاطر نشان کرد: سهم ۵۰ درصدی آزمون کتبی برای دانشگاه‌های دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی برای دانشگاه‌های برتر این روش صحیحی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.