رییس دانشگاه شریف: مشارکت دانشگاه در برنامه هسته‌ای‌ بهانه غرب است

۴ م دیماه ،

amir kholoosi (4 of 7).jpg

رییس دانشگاه صنعتی شریف دربارهٔ قرار گرفتن این دانشگاه در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، گفت: ما پیش از این نیز از طرف سازمان ملل در لیست تحریم‌ها بوده‌ایم و این تحریم‌ها چیز تازهی برای دانشگاه شریف نیست.

رضا روستا آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه طرح مجدد این موضوع سبب تاسف است، اظهار کرد: غرب در مجموع علاقه دارد که دانشگاه‌های ایران کار عملی را بدون کاربرد انجام دهد و نتایج آن را برای استفاده آن‌ها منتشر کند.

وی با اشاره به سیاست‌های مطرح شده در کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاربردی شدن علوم، تصریح کرد: زمانی که احساس می‌کنند دانشگاهی از ایران در حوزه کاربرد و پژوهش فعالیت می‌کند، احساس خطر می‌کنند و این موضوع را برنمی‌تابند.

روستا آزاد با اشاره به اثربخشی و نقش موثر دانشگاه شریف در پروژه‌های کاربردی، گفت: تکرار موضوع تحریم‌ها به گونه‌ای یک تهدید از سوی غرب به شمار می‌رود که بگوید می‌دانیم که کار کاربردی انجام می‌دهید.

رییس دانشگاه صنعتی شریف دربارهٔ ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در فعالیت هسته‌ای ایران، تصریح کرد: در این باره هیچ چیز مستندی ارائه نشده و مطرح کردن این گونه مسائل بهانه غرب است.

وی با بیان اینکه این مسائل واهی است،‌ گفت: جرم دانشگاه شریف این است که بر اساس مطالبه منطقی نظام در حوزه پژوهش‌های کاربردی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.