رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان خواستار حمایت دستگاه های دولتی شد

به گزارش ایرنا، دکتر یوسف رستمی عصر روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: دانشگاه علمی کاربردی کردستان برنامه های فرهنگی جامعی در سطح استانی و کشور انجام داده و انتظار داریم از سوی شورای فرهنگ عمومی استان برای تداوم و تقویت برنامه های فرهنگی حمایت های بیشتری از دانشگاه صورت گیرد.

وی دانشگاه علمی کاربردی استان را یکی از مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی تاثیرگذار در توسعه منطقه معرفی کرد و گفت: مراکز این دانشگاه در زمینه های مختلف شرایط ایجاد اشتغال را فراهم می کنند.

رستمی تعداد رشته های فعال در دانشگاه علمی کاربردی کردستان را بیش از ۸۰ رشته در مقاطع مختلف اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجو که بیشتر آنها بومی استان هستند مشغول تحصیل هستند.

وی روی آوردن علاقهمندان به تحصیلات دانشگاهی را در رشته های کاربردی گامی موثر در کاهش بیکاری در استان اعلام کرد و افزود: تحقیقات نشان داده که بیش از ۸۰ درصد دانش آموختگان رشته های کاربردی و عملی در بازار کار جذب شده اند.

وی عنوان کرد: در بیشتر کشورهای دنیا، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در رشته های دانشگاهی عملی و کاربردی و کمتر از ۳۰ درصد در رشته های نظری تحصیل می کنند اما در کشور ما تنها ۱۳ درصد در رشته های عملی مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، دانشگاه علمی کاربردی باید بتواند ۵۰درصد دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل را تحت پوشش خود قرار دهد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی تدوین شده از سوی مراکز این دانشگاه رشته های نظری کاملا حذف و رشته های عملی و کاربردی جایگزین می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز دانشگاهی علمی کاربردی در سطح استان کردستان از اجرای طرح بومی گزینی و پذیرش دانشجوهای بومی در سطح استان خبر داد وافزود: در ترم های آینده مراکز دانشگاهی علمی کاربردی کردستان به دانشجویان بومی اختصاص داده می شود.

وی حضور دانشجویان قبل از شروع کلاس های درس به مدت یک هفته در دوره کاربینی را یکی از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد و افزود: در طول این هفته دانشجو با محل کاری که قرار است بعد از فارغ التحصیلی در آنجا کار کند آشنا می شود و در صورت علاقه ادامه تحصیل می دهد. ک/۲

۷۳۵۴/۵۳۳

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.