رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد: راه‌اندازی دوره‌های پزشک خانواده در دانشکده مجازی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ma2.JPG

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دوره آموزشی پزشک خانواده در دانشکده مجازی این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است طی یک دوره پنج ساله، حدود پنج تا شش هزار پزشک iبه این سامانه‌های مجازی متصل شده و آموزش تخصصی پزشک خانواده را طی کنند.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر باقر لاریجانی در سومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله‌ مدیسین که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه بستر مناسبی برای iبهره‌مندی از فضای الکترونیکی در مجموعه این دانشگاه ایجاد شده است افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو در بحث سازمان مجازی کشور است بطوریکه در حال حاضر با مجازی سازی همه فرآیندهای اداری دانشگاه، ۲۵ هزار کاربر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه همهی برنامه‌های پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی تهران iبه صورت مجازی هدایت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ بیمارستان، بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه iبه این سازمان مجازی متصل می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین روند استفاده کاربران از شبکه‌های مجازی این دانشگاه را رو iبه افزایش دانست و افزود: سال۱۳۸۹، ۱۲هزار کاربر در شبکه‌های مجازی این دانشگاه فعال بود که این میزان در سال جاری iبه ۲۶ هزار کاربر افزایش یافته است.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه همهی ۲۶ بیمارستان‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران iبه شبکه ملی سلامت (شمس) متصل می باشند، اظهار کرد: امروز علاوه بر اینکه ۱۰میلیون فایل بر روی سرور دانشگاه ذخیره شده است در حوزه درمان نیز همهی اطلاعات مربوط iبه تخت‌های بیمارستانی در یک سامانه جامع بیمارستانی قابلیت دسترسی دارد بطوریکه همهی برنامه‌های پرسنلی این دانشگاه iبه صورت مجازی راهبری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین مرکز داده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران ساماندهی شده است، اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ هزار پرونده الکترونیک در مجموعه دانشگاه در حال استفاده است.

رییس شورای سیاست گذاری وزارت iبهداشت از راه‌اندازی دوره آموزشی پزشک خانواده در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است طی یک دوره پنج ساله، حدود پنج تا ۶۰۰۰ پزشک iبه این سامانه‌های مجازی متصل شده و آموزش تخصصی پزشک خانواده را بگذرانند.

وی همچنین با اشاره بر اینکه ارزشیابی اساتید این دانشگاه از طریق سیستم «شعاع» iبه صورت الکترونیک انجام می‌شود، تصریح کرد: البته تلاش می‌شود از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتقای سالیانه وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز iبهره‌مند شویم و قابل ذکر است که در حال حاضر ۲۰۰۰ پرونده الکترونیکی مربوط iبه پروژه‌های پژوهشی در دسترس است.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۰۰ مرکز iبهداشتی درمانی کشور iبه سیستم اطلاعات بیمارستانی متصل می باشند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح پرونده الکترونیک سلامت iبه طور جدی در بیمارستان‌ها دنبال می‌شود بطوریکه می‌توان iبه کمک این سامانه، امر یکپارچه‌سازی سلامت را دنبال کرد چرا که در دسترس بودن پرونده‌های الکترونیک سلامت در امر مراقبت‌های iبهداشتی تاثیرگذار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.