رییس دانشگاه پیام نور سنندج: توسعه فعالیت‌های فرهنگی از ابعاد مهم دانشگاه است

۲۲م آذر ،

رییس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج گفت: یکی از ابعاد مهم دانشگاه بعد فرهنگی است که باید در راستای توسعه آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، هادی یوسفی در آیین اختتامیه نمایشگاه کردستان شناسی که در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برپا شده بود، اظهار داشت: فرهنگ هر جامعه و ملتی دارای پیشینه تاریخی مختص به خود است و ابعاد مختلف زندگی اجتماعی آن ملت را شامل می‌شود که فرهنگ ملت کرد نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه گاهی مباحث فرهنگی به درستی تعریف نمی‌شود و فعالیت‌های فرهنگی به سمت و سوی انحرافی کشیده می‌شود، افزود: باید مسایل فرهنگی را به زاویه‌هایی ببریم که امکان فعالیت در راستای گسترش و ارتقای فرهنگ دیرینه این مرز و بوم را فراهم کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور سنندج یکی از اهداف دانشگاه را حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف و بویژه اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان و بیان کرد: همکاری دانشجویان با دانشگاه در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های علمی و فرهنگی امری ضروری است.

یوسفی عنوان کرد: مراسم های دانشگاه باید متفاوت از مراسم‌هایی باشد که در خارج دانشگاه برگزار می‌شود، چرا که دانشجویان و دانشگاه متمایز از سایر اشخاص و مکان‌ها می باشند و باید برای فکر و منطق ارزش قایل باشند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کردستان شناسی که با همت دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی و فرهنگی پیام نور سنندج برگزار شده گامی موثر در راستای به نمایش گذاشتن بخشی از فرهنگ غنی کردستان و مردم کرد بوده است.

وی با بیان اینکه این دانشجویان توانستند با برپایی نمایشگاه کردستان شناسی خودمان را به خودمان معرفی کنند خاطرنشان کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ما را از خود فراموشی به دور کند.

نمایشگاه کردستان شناسی طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آذر ماه جاری با هماهنگی شورای دبیران متشکل از دبیر انجمن‌های فعال این دانشگاه و اعضای شورای مرکزی با هدف معرفی ابعاد مختلف فرهنگ کردستان شامل صنایع دستی، تاریخ، زبان، معماری، موسیقی، مشاهیر و غیره برپا شده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.