رییس دانشگاه کاشان خبر داد: ساخت ۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی دانشگاه توسط خیرین

۲۵م دیماه ،

رییس دانشگاه کاشان از در حال ساخت بودن حدود ۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی توسط خیرین در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عباس کتابی اظهار داشت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی، یکی از ویژگی‌های دانشگاه کاشان را ارتباط مستمر با خیرین ذکر کرد و افزود: با راه‌اندازی ستاد توسعه دانشگاه کاشان حضور خیرین را در حوزه‌های مختلف کالبدی، رفاهی این دانشگاه شاهد هستیم.

دکتر کتابی از افتتاح دو طرح آموزشی خیرساز در بهمن ماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: مجموعه ورزشی لاجوردی و ساختمان مرحوم پروفسور ارشدی از جمله این طرح‌هاست که به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه کاشان یادآورشد: مجموعه ورزشی لاجوردی در مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع در واحد خواهران این دانشگاه ساخته شده است.

به گفته وی، برای ساخت این مجموعه ورزشی حدود هفت میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکتی از محل اعتبارات دولتی دانشگاه و خیرین هزینه شده است.

وی، مجموعه پژوهشی مرحوم پروفسور ارشدی را نیز از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: این طرح نیز با زیربنای ۲۷۰۰ مترمربع با صرف هزینه‌ای حدود ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر کتابی خاطر نشان کرد:این مجموعه پژوهشی به عنوان فضای کاربردی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی قابل استفاده خواهد بود.

وی، سنت وقف را به عنوان یک سنت ماندگار در پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی حایز اهمیت دانست و افزود: بیش از ۱۰۰ دانشگاه در دنیا منبع مالی آنها از طریق وقف تامین می‌شود.

رییس دانشگاه کاشان از برگزاری همایش وقف با تاکید بر آموزش عالی دراین دانشگاه خبر داد و یادآورشد: این همایش سوم اسفند ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.