رییس دانشگاه یاسوج: دانشگاه‌ها در تحقق اهداف و اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

۱۸م آذر ،

02-158.jpg

رییس دانشگاه یاسوج در حاشیه مراسم سالگرد به خاکسپاری یک شهید گمنام در ان دانشگاه گفت:دانشگاه یاسوج در راه کاهش وابستگی به خارج گام برمی‌دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، اردوان ارژنگ در این مراسم با بیان اینکه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بهترین راه ممکن بود افزود: وقتی کشور ما از کالاهای خارجی محروم شده وبا وارد شدن ان‌ها محدودیت دارد، راهی جز تکیه بر تولید داخلی و کالاهای ایرانی نداریم.

وی گفت: بدون شک این تحریم‌ها فرصت و توفیقی اجباری است تا کشور ما در مدت زمان کمتری راه استقلال و کاهش وابستگی خود به خارج را پیش بگیرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تولید اظهار داشت: تولید داخلی از مهم‌ترین ارکان‌های اقتصاد مقاومتی است و دانشگاه‌ها می‌توانند در تولید علم و تجاری‌سازی آن حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشند.

دکتر ارژنگ روند حرکت دانشگاه یاسوج در مسیر تولید علم را امید بخش دانست و اظهار کرد: با احداث پارک علم و فناوری ارتباط معنی دارتر و موثرتری میان دانشگاه و صنعت برقرار می‌شود تا روند تجاری‌سازی علم در استان کهگیلویه و بویر احمد شتاب گیرد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در تجاری کردن علم و نزدیک شدن دانشگاه به صنعت و تولید نقش مهمی دارند که برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید از این ظرفیت ها بهره بگیریم باید همه کمک کنیم تا وابستگی کشور به نفت کاهش یابد زیرا اگر این اتفاق بیفتد طی کردن مسیر پر پیچ و خم تحریم‌ها بسیار آسان می‌شود و تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه سطوح جامعه نیز در تحقق آن مهم است و باید مورد توجه همه مسئولان باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.