رییس دیوان عدالت اداری: انقلاب اسلامی ریشه در تربیت امام صادق(ع) دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدجعفر منتظریˈ روز چهارشنبه در مراسم شهادت امام صادق (ع) در مصلی امام خمینی (ره) رشت افزود: دلیل اینکه دشمنان با وجود تلاش های بسیار پس از پیروزی انقلاب به اهداف شوم خود نرسیده اند، ریشه دار بودن این انقلاب در معارف اسلامی است.

وی با اشاره به نفوذ معنوی امام خمینی (ره) در دل مردم انقلابی ایران اظهار کرد: این نفوذ معنوی امام راحل، برخاسته از تعلیم و تربیت در مکتب امام صادق (ع) است.

رییس دیوان عدالت اداری بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بهره گیری از معارف ناب و بالنده مکتب امام صادق (ع) توانست با حرکت بزرگ خود، مردم را به سمت تقرب به خاندان عصمت و طهارت هدایت کند.

وی همچنین به نقش امام راحل در هدایت انقلاب و مردم اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) برای به ثمر رساندن انقلاب، تلاش بسیاری انجام دادند و این مهم، در تاریخ این سرزمین ثبت شده و جوانان می توانند چگونگی آن را در اسناد تاریخی جستجو کنند.

حجت الاسلام منتظری موج بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان اسلام را متأثر از انقلاب ملت ایران دانست و یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی تربیت شده در خاندان عصمت و طهارت، توانسته در جهان نفوذ کند.

وی علم، عبادت و فضایل اخلاقی امام صادق (ع) را الگویی برای همه مسلمانان جهان ذکر و تصریح کرد: علم اساس ترقی، تکامل و پیشرفت هر جامعه ای است و آن امام همام نهضت عظیم علمی ایجاد کرد.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به جذب نخبگان از سوی امام صادق (ع) در دوران خود اضافه کرد: آن حضرت مرکزی علمی را آماده و برای جذب افراد صالح اقدام کرد.

وی افزود: آن امام همام در طول عمر پربرکت و نورانی خود، ۱۲ هزار شاگرد تربیت کرد که تربیت این تعداد شاگرد در آن زمان، کار بزرگی بود.

حجت الاسلام منتظری به رشته های ایجاد شده به همت امام صادق (ع) و ثبت آن در تاریخ اشاره و اظهار کرد: فقیه، حکیم، متکلم، ریاضی دان، طبیب، فیلسوف، شیمی دان و فیزیک دان از تربیت شدگان آن امام بزرگ هستند.

وی ادامه داد: به اعتراف افراد منصف و دانشمندان غربی؛ علومی که امروز در اروپا وجود دارد؛ ریشه در نهضت و مکتب علمی امام صادق (ع) دارد.

رییس دیوان عدالت اداری با نقل حدیثی از ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و تأکید بر ضرورت توجه ژرف همگان به این حدیث اضافه کرد: آن امام همام شفاعت اهل بیت را مشمول افرادی عنوان کرده اند که به اقامه نماز، اهتمامی جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که با سخنرانی حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری و با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و دیگر مسوولان استان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد؛ حاضران با مداحی و سینه زنی، در سوگ ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گریستند و عزاداری کردند. ک/۲

۷۲۸۶/۶۹۵/۵۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.