رییس سابق دانشگاه امیرکبیر: ایجاد شورای صنفی حق دانشجو است

رییس سابق دانشگاه امیرکبیر با اشاره به لزوم ایجاد شورای صنفی در دانشگاه، اظهار کرد: وجود شورای صنفی در دانشگاه حق دانشجو است و دانشجو باید بتواند در حوزه کاری خود امکاناتش را دنبال کند.

فهیمی فر در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به اهمیت دانشجو و انتظاراتش در دانشگاه، تصریح کرد: وجود شورای صنفی در دانشگاه هم به نفع دانشجو هم به نفع مدیریت دانشگاه است، چرا که تا نقدی صورت نگیرد مشکلی برطرف نمی‌شود.

وی افزود: دانشجویان باید در چارچوب قانون و ضوابطی که در آیین‌نامه مشخص شده است، نیاز و مطالبات خود را مطرح کنند و همچنین دانشگاه نیز باید برای رفع مطالبات و پاسخگویی به نیاز دانشجویان اقداماتی را انجام دهد.

فهیمی‌فر با اشاره به مشکلات مادی و نبود فضای درست و همچنین امکانات رفاهی مناسب در دانشگاه، اظهار کرد: باید با تلاش جهت‌گیری مناسب حداقل رفاه برای دانشجویان فراهم شود تا حداقل از بروز حوادثی چون فوت آمنه زنگنه در دانشگاه جلوگیری شود.

رییس سابق دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه باید متناسب با امکانات خود پذیرش دانشجو انجام دهد، چرا که پذیرش بی رویه دانشجو تنها به افزایش مشکلات در دانشگاه دامن می‌زند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.