رییس سازمان زندانها: طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های کشور به اجرا درآمد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: نباید کسی بی‌جهت در زندان باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمد مهدی حاج محمدی در جلسه شورای عالی قضائی گفت: به موجب بخشنامه اخیر رئیس محترم قوه قضائیه وضعیت زندانیان و تحقق اهداف اجرای حبس، رصد و پایش می شود. اعتناء و اهتمام ریاست محترم قوه قضاییه به موضوع زندان تکلیف ما را سنگین تر می‌کند.

وی گفت: بناست کسانی که از زندان بودن شان نتیجه‌ای حاصل نمی شود شناسایی شوند و برای ایشان تصمیم فوری و فوق العاده اتخاذ شود نباید کسی بی جهت در زندان بماند و در زندان رها باشد. در مواردی حبس نه ضرورت دارد نه فایده؛ اگر هدف از حبس تنبیه به امید تنبه است برای بعضی حبس نه نقش تنبیهی دارد نه تنبهی.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در همین رابطه گفت: به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات‌کننده‌ای ندارند یا افرادی که در مواعد قانونی در خصوص ادامه بازداشت شان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و… می‌باشند بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند. در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است و اگر قرار باشد بموجب تصمیم قضائی تغییری در وضعیت زندانیان موضوع بخشنامه ایجاد نشود ملاقات قاضی با زندانی در زندان یا دادگاه الزامی است.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: این بخشنامه مصداق و نشانه واضحی است که در الگوی زندانبانی اسلامی زندانی عائله تحت تکفل حکومت می‌باشد و میبایست دائما تحت رصد و کنترل در چرخه اصلاح و تربیت باشد.

این عضو شورای عالی قضایی کشور با تشکر از روسای کل دادگستری، دادستان‌ها، همکاران قضایی و زندانبانان در اهتمام جدی به اجرای سریع و دقیق دستورالعمل گفت: پایش و غربالگری زندانیان خدمت جهادی دیگری در دوره تحول قوه قضائیه و زندان‌های کشور می‌باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.