رییس سازمان فناوری اطلاعات: ۲برابر حساب‌های بانکی در دنیا موبایل وجود دارد

رییس سازمان فناوری اطلاعات: ۲برابر حساب‌های بانکی در دنیا موبایل وجود دارد

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: طبق آمارهای جهانی ۲ برابر حساب‌های بانکی در دنیا موبایل وجود دارد که این به معنای پیدا کردن راه و مسیر جدید برای توسعه است.

به گزارش ایسنا، مهندس حکیم جوادی در مراسم افتتاح آزمایشگاه امنیت استان در پارک علم و فناوری با اشاره به اینکه عصر حاضر به نام “عصر انقلاب اطلاعات” در جهان مطرح است گفت: آمار برخورداری از تلفن همراه در استان گیلان ۷۰ درصد است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه پنجم فرصت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات قرار داده شده که در هیچ برهه از تاریخ ارتباطات کشور وجود نداشته است.

جوادی همگانی کردن فناوری اطلاعات را ضروری دانست و گفت: در کشور باید آموزش را در حوزه فناوری اطلاعات عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی اجتماعی افراد گفت: در عصر اقتصاد دانایی، نقش و جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه انکارناپذیر است.

وی گفت: این فناوری انواع متنوعی از خدمات، محصولات و فناوری‌ها را ارائه می‌کند که بعنوان ابزارهایی برای افزایش بهره‌وری و در نتیجه بهبود شاخص‌های توسعه بکار می‌روند. ICT منشأ تحولات اساسی در نحوه و استانداردهای زندگی انسان شده است.

جوادی در ادامه گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در بالا بردن رفاه اجتماعی نقش موثری دارد.

وی به سند راهبردی فناوری اطلاعان و ارتباطات اشاره کرد و گفت: سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها باید براساس این سند تدوین و تنظیم شود.

وی از راه‌اندازی دیتا سنتر در دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور خبر داد و گفت: این کار باید قبل از پایان کار دولت صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات شبکه علمی کشور را بستر تولید محتوا دانست و اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این شبکه و ایجاد دیتا سنترهای مختلف در سطح کشور، ‌سهم قابل توجهی از تولید محتوا در دنیا را بدست آوریم.

وی افزود: یکی از محاسن این شبکه این است که طراحی آن توسط متخصصان داخلی و با استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی صورت گرفته است.

جوادی ادامه داد: نقش وزارت ارتباطات در توسعه این شبکه،‌حاکمیتی خواهد بود و سیاست‌گذاری،‌ هدایت و نظارت برای پیاده‌سازی شبکه علمی کل کشور توسط بخش خصوصی را مدیریت خواهد کرد.

وی ادامه داد: سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) یکی از ابزارهای مهم ساختاری و سیستماتیک کلان کشورها است که در ایران براساس مصوبات گوناگون از جمله مصوبه هیأت وزیران و سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) با هدف پیاده‌‌سازی در دستگاه‌های اجرایی کل کشور ابلاغ شده است.

جوادی گفت: از جمله اهداف پیاده‌سازی نظام ملی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات، می‌توان به مدیریت کلان امنیت اطلاعات در سطح کشور، ایجاد و توسعه فرهنگ مدیریت امنیت اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و نیز ایجاد یک امنیت اطلاعات نسبی قابل پذیرش در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

وی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را در ایجاد کنترل فضای امنیتی در کشور موثر بیان کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نگرانی موجود در حوزه امنیت را برطرف کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.