رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور: در شرایط امروز در سه جنگ «نرم»، «اقتصاد» و «فناوری» به سر می​بریم/ شاخ شکنی کنند، شاخ شان خواهد شکست

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نظر می رسد افول غرب و صهیونیسم جهانی و ته نشین شدن دانسته‌های ابرسرمایه داری همان پیچ تاریخی است که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند، بنابراین این پیچ تاریخی باید درک شود تا ما در آن نقش آفرین باشیم.

سردار سیدمسعود جزایری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی شبکه تحلیل گران جنگ نرم رسانه ای اظهارداشت: در حال حاضر ما نسبت به هشت سال جنگ تحمیلی در یک شرایط جنگی عمیق تر، حساس تر و گسترده تر به سر می بریم که این امر باید در برنامه ها، مدیریت ها و فعالیت هایمان نمود روشنی داشته باشد.

وی با بیان این‌که ما در شرایط امروز در سه جنگ به سر می بریم، تصریح کرد: باید ابعاد این جنگ‌ها از نظر خود و غیرخودی شناخته شده و منابع و سرمایه‌ها مشخص شوند؛ همچنین فرایند تبدیل منبع و سرمایه به قدرت شکل بگیرد.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به این‌که یکی از بیشترین جنگ‌هایی که ما به شدت درگیر آن هستیم، جنگ نرم است، اظهار کرد: به دنبال جنگ نرم است که باورها، افکار، رفتار و ساختارها دچار تغییر و دگرگونی می‌شوند.

اهم سخنان سردار جزایری در ادامه می‌آید:

  • جنگ اقتصادی یکی دیگر از جنگ‌های حال حاضراست. جنگ اقتصادی تلاش می‌کند تغییرات جدی را در رابطه دولت و ملت ایجاد کند تا آنجا که در ذهن مدیریتی مسئولان نیز تاثیرات سوء بگذارد که متاسفانه اگر ته نشین شود در تصمیم گیری های سیاسی و فرهنگی می تواند منشاء اثراتی به نفع دشمن باشد.
  • سومین جنگ در عرصه‌های علمی و فناوری است. این جنگ از مسئله مهاجرت نخبگان و دانشجویان آغاز می شود و تا تله گذاری برای این قشر فرهیخته ادامه دارد که گاهی حتی ابعاد تروریستی نیز پیدا می کند.
  • باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و در جهت بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام برداریم؛ چرا که اصلی ترین هدف دشمن ضربه زدن به نقاط قوت ماست.
  • این شرایط جنگی ادامه خواهد داشت؛ چرا که انقلاب اسلامی دارای پیامی است که تفکرات جاافتاده غربی آن را بر نمی تابد و با آن به مقابله بر می خیزند و این مقابله ادامه خواهد داشت تا این‌که یا جمهوری اسلامی از منابع خود کوتاه بیاید، یا سیستم های جهانی به این نتیجه برسند که در برابر این پدیده چاره‌ای جز عقب نشینی ندارند.
  • با وجود همه اقداماتی که دشمن علیه جمهوری اسلامی داشته و سه جنگی را که ما در آن قرار داریم، اکثر شاخص ها و مولفه ها بیانگر آن است که جمهوری اسلامی رو به پیشرفت است و شرایط امروز گویای آن است که غرب حرکت رو به افولی دارد و امپراطوری هایی که سعی می کنند شاخ شکنی کنند، شاخ شان خواهد شکست.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.