رییس شماره‌گذاری ناجا خبرداد: افزایش ۱۷٫۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

18.9.89-1.jpg

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۷٫۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در هفت ماهه اول امسال خبر داد.

سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از بدو شماره‌گذاری وسایل نقلیه تا کنون تعداد ۲۵ میلیون وسیله نقلیه موتوری و خودرو در کشور شماره‌گذاری شد گفت: از این میان ۱۵٫۵ میلیون خودرو و ۹٫۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد خودرو یک میلیون خودرو علی‌رغم دریافت کارت سوخت در چرخه ترافیک نمی باشند گفت: ۲٫۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت نیز در چرخه تردد نمی باشند که عمدتا به سبب تخلفات در پارکینگ‌های سراسر کشور توقیفند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از ۷٫۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت حاضر در کشور، ۴ میلیون موتورسیکلت حاوی پلاک ملی می باشند، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت موتورسیکلت‌های بالای ۱۰ سال در سن فرسودگی قرار دارند و عملا ارائه خدمات به این موتورسیکلت‌ها ممنوع است.

به گفته وی به طور کلی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده نیز از رده خارج شده‌اند.

رستمی با بیان اینکه از مجموع کل وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده خودروهای سواری با ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در صدر بیشترین وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده قرار دارند، گفت: پراید با اختصاص ۳۰ درصد از خودروهای شماره‌گذاری شده کشور در مرتبه اول قرار دارد و پس از آن انواع پژو با ۲۵ درصد و وانت با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده کشور می باشند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در هفت ماهه اول سال جاری ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو نو شماره‌گذاری شده‌اند، به ایسنا گفت: از این میان ۲ هزار و ۹۰۰ خودرو وارداتی بودند که با توجه به آمارهای هفت ماهه سال قبل شاهد افزایش ۱۷٫۵ درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی بوده‌ایم.

وی تصریح نمود: تولیدات کیاموتور، هیوندا و تویوتا در صدر بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده قرار دارند و به تازگی نیز خودروهای ام وی ام با اقبال بیشتر مردمی مواجه شده‌اند به گونه‌ای که شاهد افزایش شماره‌گذاری این خودرو نسبت به قبل بوده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.