رییس شورای اروپا: ایران بازیگر مهم منطقه است

به گزارش ایرنا، رمپوی در هنگام دریافت استوارنامه ‘محمود بریمانی’ سفیر جدید ایران در بلژیک،همچنین با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای غرب با ایران، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات نتایج موفقیت آمیزی بدنبال داشته باشد.

محمود بریمانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک دردیدار های جداگانه با هرمن ون رامپوی رئیس شورای اروپا و خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا استوارنامه های خود را به این دو مقام رسمی اروپایی تسلیم نمود.

رئیس کمیسیون اروپا نیز در دیدار خود با سفیر کشورمان به هنگام دریافت استوار نامه وی،ضمن اشاره به نفوذ و نقش بالای ایران در منطقه، اظهار داشت: اتحادیه اروپا به دنبال کسب اطمینان از اعتماد سازی در ماهیت برنامه های هسته ای تهران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدارها،ضمن تأکید بر نقش و جایگاه اتحادیه اروپا، اظهار داشت: به رغم وجود برخی اختلاف ها بین طرفین، در عین حال زمینه های همکاری از جمله در موضوعاتی چون افغانستان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم، جرائم سازمان یافته، محیط زیست، شیلات و ….، وجود دارد.

بریمانی همچنین در ارتباط با موضوع هسته ای کشورمان،اظهار داشت: ایران به طور سازنده و بر اساس احترام متقابل با هدف اعتماد سازی در مذاکرات هسته ای با ۱+۵ شرکت نموده است.

سفیر جدید ایران در بلژیک با ابراز امیدواری به اینکه روابط و همکاری های بین ایران و اتحادیه اروپا به مسیر عادی خود بر گردد،به تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این تحریم ها نمی تواند ایران را از پیگیری حقوق اصلی خویش بر اساس NPT باز دارد.

وی ضمن اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند می باشد، تصریح نمود که اعتماد سازی جاده ای دو طرفه است.

بریمانی همچنین روز گذشته ضمن دیدار با آلبرت دوم پادشاه بلژیک استوارنامه خود را تسلیم وی نمود .

سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تقدیم درود و سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به وی، پیرامون گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک با وی تبادل نظر نمود.

اروپام ** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۸۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.