رییس شورای زکات کشور: روحانیون ظرفیت فکری مخاطبان را در نظر بگیرند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رییس شورای زکات کشور با اشاره iبه نزدکی ماه محرم، نقش روحانیون در هدایت و راهنمایی مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیون باید در سخنرانی‌های خود ظرفیت فکری مخاطبان را در نظر بگیرند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه همدان، حجت‌الاسلام حسن عالمی در همایش زکات و مسجدمحوری تصریح نمود: در معارف دینی و در آیات و روایات در خصوص اهمیت، ارزش و جایگاه مسجد در اندیشه دینی و توحیدی سخن و سفارش از خداوند و معصومین بسیار آمده است. از روزی که مسجد قبا iبه عنوان اولین مسجد مسلمانان ساخته شد محور همه تلاش‌های پیامبر (ص) در هدایت مردم و دعوت مردم iبه توحید و اسلام در این مسجد ایجاد شد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در همه طول زندگی‌شان دعوت iبه جنگ و صلح، نماز و جهاد و موعظه و هر کاری را که می‌خواستند انجام دهند در مسجد صورت می‌دادند. در دوره پنج ساله حکومت حضرت علی (ع) نیز چه در مدینه و چه در کوفه محوریت مسجد امری است که بدون هیچ تردیدی وجود داشته است.

رییس شورای زکات کشور ادامه داد: طلاب و روحانیون باید پیش از اینکه واعظ باشند دل و داخلشان با نور الهی روشن شده باشد تا بتوانند تاثیر‌گذاری بیشتری در بین مردم داشته باشند.

وی اضافه نمود: زکات یک فریضه الهی است که حل مشکلات جامعه در قبل منوط iبه جمع‌آوری زکات بوده است و بسیار از مشکلات بر این اساس حل می‌شده است. بنا iبه فرموده معصومین اگر زکات ادا شود فقیری در بین مردم باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.