رییس شورای عالی صلح افغانستان به پاکستان رفت

۲۲ آبان ،

رییس شورای عالی صلح افغانستان برای رایزنی درباره نقش پاکستان در تشویق طالبان به صلح و آشتی، وارد اسلام‌آباد شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، صلاح‌الدین ربانی، رییس شورای عالی صلح افغانستان برای مسافرتی سه‌روزه جهت گفت‌وگو با مقامات دولت پاکستان به اسلام‌آباد رفت.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که صلاح‌الدین ربانی در مسافرت خود به پاکستان با مقامات این کشور درباره فرایند صلح طالبان در افغانستان به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

ربانی قرار است در مسافرتش گفت‌وگویی را با رئیس‌جمهور و نخست وزیر پاکستان داشته باشد. همچنین قرار است رییس شورای عالی صلح افغانستان نشستی را با حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان و بعضی از مقام‌های نظامی این کشور داشته باشد.

سفر ربانی به پاکستان پیش از این دو بار تعویق شده بود زیرا طبق اعلام بعضی منابع افغان، طرفین از توافق برای دستورالعمل و جزئیات مورد بررسی در این نشست‌ها بازمانده بودند.

یک منبع افغان اعلام کرد: شورای صلح افغانستان از پاکستان خواهد خواست تا اقداماتی عملی برای کمک به فرآیند صلح در افغانستان به عمل آورد.

این منبع افغان افزود: همکاری افغانستان و پاکستان در زمینه صلح با طالبان از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا لازم است تا پیش از پایان خروج نیروهای بین المللی از افغانستان راهکاری سیاسی برای برون رفت از بحران ناشی از درگیری‌های شبه نظامیان پیدا شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.