رییس فدراسیون ورزش‌های سنتی: بیل‌گردانی به عنوان یک رشته ورزشی در سطح ملی معرفی می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

DSC_0372_resize.jpg

رییس فدراسیون ورزش­های سنتی و بازی­های بومی و محلی اعلام کرد: مراسم سنتی، پهلوانی و تاریخی شهر نیم ور با فراهم شدن زیرساخت­های لازم بصورت ملی برگزار می­ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، غلامرضا جعفری در حاشیه مراسم آیینی بیل گردانی شهر نیم ور گفت: همه تلاش خود را برای فراهم شدن زیرساخت­های لازم و ایجاد یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم سنتی بیل گردانی در شهر نیم ور انجام خواهیم داد.

جعفری تصریح کرد: این قول را می­ دهیم در امر فرهنگ سازی همکاری مناسب را انجام دهیم تا مراسم­های بومی و محلی اصیل ایرانی مانند بیل گردانی را در میان عموم مردم معرفی و همگانی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت­های لازم، این مراسم در مکان مناسب برگزار شود تا پس از قانونمند شدن و تحلیل چگونگی انجام آن، بصورت یک ورزش در سطح ملی معرفی شود.

رییس فدراسیون ورزش­های سنتی و بازی­های بومی و محلی در پایان با اختصاص ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت­های لازم این آیین در شهر نیم ور خاطرنشان کرد: با قانونمند شدن و معرفی این آیین به عنوان یک رشته ورزشی و ایجاد بسترها و زیرساخت­های لازم می­‌توانیم آن را بصورت ملی در شهر نیم ور برگزار کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.