رییس مجلس: وقوع هرگونه اتفاق غیرمترقبه در منطقه محتمل است

۰۱ تیرماه ۱۳،

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ظهر امروز (یکشنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی در ابتدای این دیدار با برادرانه خواندن مناسبات دو کشور بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در ادامه حمایت از دولت و مردم لبنان هیچ تردیدی ندارد و مقاومت اسلامی لبنان را استوانه‌ای برای ثبات و آرامش منطقه می‌داند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی که به رشد و توسعه مناسبات برادرانه دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین منجر گردد حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه، وقوع هرگونه اتفاق غیرمترقبه را محتمل دانست و بیان کرد: عدم ثبات و آرامش در منطقه به زیان مسلمانان و کشورهای اسلامی می‌باشد و نباید اجازه داد کشورهای فرامنطقه‌ای و یا بعضی دیگر کشورها، منطقه را متحمل هزینه‌های زاید کنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکست پاره‌ای تلاش‌ها و اقدامات برای ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه از طریق تشدید بحران در سوریه،‌گفت: فعالیت تروریستی گروه‌های افراطی و تندرو در سوریه در آینده منطقه را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

در ادامه این دیدار عدنان منصور وزیر خارجه لبنان با تشکر از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم لبنان به ویژه مقاومت اسلامی گفت: مردم لبنان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری برادر و در کنار خود می‌دانند که همواره در مشکلات مختلف به یاری مردم لبنان شتافته است.

وزیر خارجه لبنان در ادامه با تقدیر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه، افزود: بحران در سوریه هر چه زودتر باید متوقف شود تا گروه‌های تندرو به اهداف ویرانگر خود نتوانند دست پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل ممکن برای حل بحران سوریه و توقف خشونت‌ها آغاز گفتمان سیاسی میان گروه‌های سوری می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.