رییس نمایشگاه کتاب در دیدار با خبرنگاران چه گفت؟

۰۷م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اولین نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با «دکتر علی اسماعیلی» سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، در سالن کوچک سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد. در این نشست، بعضی از خبرنگاران فعال در دوره‌های اخیر نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران، تجربیات خود را در اختیار دست‌اندرکاران نمایشگاه قرار دادند و پیشنهادهایی مانند هدفمند کردن نشست‌های سرای اهل‌قلم و کاهش تعداد آن‌ها، لزوم افزایش امکانات برای خبرنگاران مستقر در نمایشگاه کتاب، ضرورت دسترسی آسان خبرنگاران به مسوولان نمایشگاه و افزایش تبلیغات قبل از نمایشگاه را مطرح کردند.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهم‌ترین هدف برپایی این نشست است.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب تهران، دنبال حل همه مشکلات نیستیم اما تلاش می‌کنیم در فرصت ۱۰ روزه نمایشگاه، آخرین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت نشر را عرضه کنیم.
اسماعیلی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که اندیشمندان، محققان، استادان و دستگاه‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب، با آخرین دستاوردهای این عرصه آشنا شوند و نویسندگان و هنرمندان هم با صنعت نشر داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنند. به همین سبب، کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را از کمیته تبلیغات جدا کرده‌ایم.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به این‌که اعضای شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از نهادها و سازمان‌های مختلف انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: این اقدام برای اولین‌بار انجام شده و می‌خواهیم نشان دهیم که وزارت ارشاد، تنها متولی برگزاری نمایشگاه کتاب نیست. سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خبرنگاران را به عنوان کلیدی‌ترین عامل در فرآیند انتقال پیام معرفی کرد و گفت: این پل ارتباطی، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در حوزه کتاب در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

وی بر لزوم تامین نیازهای مخاطبان در نمایشگاه کتاب تاکید کرد و افزود: کمیته فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای نیازسنجی مخاطبان تشکیل شده تا فضای کلی نمایشگاه را ارزیابی کند.
اسماعیلی، خطاب به خبرنگاران یادآوری کرد: این رسالت شماست که کتاب را به عنوان نیاز اساسی جامعه معرفی کنید واین موضوع باید طوری تبیین شود که مردم، راه‌حل همه مشکلات را در گرو مطالعه کتاب بدانند.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این نشست، به مباحثی چون حمایت از ناشران الکترونیک در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تلاش دست‌اندرکاران برای تسهیل روند بخش ارزی این نمایشگاه فرهنگی پرداخت.
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۱تا ۲۱ اردبیهشت ماه سال در مصلای امام خمینی(ره ) برگزار می‌شود.

 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.