رییس کل دادگستری استان البرز: «البرز» شهرهای خالی را از تهران تحویل گرفت

۲۸ آبان ،

21-100.jpg

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: یکی از مشکلات ما کمبود قاضی است که سبب کند پیش رفتن پرونده‌ها می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، محمدصادق مهدوی‌راد در دیدار با حجت الاسلام احمدی میانجی رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و هیات همراه اظهارکرد: حجم بالا و بیش از حد پرونده‌های قضایی در استان البرز سبب خسته شدن قاضی ها و کادر خدمت گذار می گردد و این مساله سبب پایین آمدن راندمان کاری می‌شود.

وی افزود: یک قاضی خسته رغبت به حضور در دادگاه پیدا نمی‌کند تا اقدام به صدور رای کند.

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به کمبود فضاهای قضایی در استان البرز تصریح کرد: کمبود مکان یکی دیگر از مشکلات ما است و مالکان بعضی از ساختمان های استیجاری شورای حل اختلاف برای تخلیه مراجعه کرده‌اند که این مساله مشکلات بسیاری را به همراه دارد.

این مسوول با اشاره به کمبود قاضی در استان البرز افزود: یکی از مشکلات ما کمبود قاضی است که سبب کند پیش رفتن پرونده‌ها می گردد.

وی گفت: در دو شهرستان اشتهارد و طالقان دادگستری وجود ندارد و به صورت بخش است.

مهدوی راد نبود زیر ساخت های لازم را عامل اصلی ایجاد همه مشکل ها در البرز دانست و افزود: در قانون استان شدن البرز کلیه امکاناتی که مربوط به استان البرز می شد مقرر شده بود از تهران اختصاص پیدا کند این در حالی است که یک سال پیش از استان شدن البرز، تهران از اختصاص امکانات به استان البرز اجتناب کرد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز فقط شهرهای خالی را از تهران تحویل گرفته، تصریح کرد: نظرآباد، هشتگرد، طالقان با همان کیفیت به ما تحویل داده شد و تمام ساختمان های متعلق به شورای حل اختلاف، استیجاری است.

وی در پایان اظهارکرد: قصد داریم در زمین هایی که تدارک دیده بودیم ساختمانی برای شورای حل اختلاف بسازیم و نامه آن را خدمت علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ارائه کردیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.