رییس کل دادگستری کرمانشاه: دستگاه قضایی در جهت کاهش آمار کیفری زندانها تلاش می‌کند

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: دستگاه قضایی استان حداکثر تلاش خود را در جهت بهره‌گیری از اهرم‌های قانونی به منظور کاهش آمار کیفری زندان‌ها به کار می‌بندد.

به گزارش ایسنا – منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام مظفری در دیدار مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور، با اشاره به افزایش آمار کیفری زندان‌ها تصریح کرد: سازمان زندان‌ها و بالتبع ادارات کل زندان‌های کشور وظیفه بسیار سنگینی در قبال حفظ، نگهداری، بازتوانی و اصلاح و تربیت مددجویان بر عهده دارند و سختی و مشقات مضاعفی را در این راستا متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضایی استان حداکثر تلاش خود را در جهت بهره‌گیری از اهرم‌های قانونی به منظور کاهش آمار کیفری زندان‌ها به عمل آورده و همکاری و توجه ویژه‌ای به اعطای مرخصی، عفو و به خصوص رای کار به مددجویان واجدالشرایط معطوف داشته است.

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین برای بخشی از محکومان امکان‌پذیر است ولی بهره‌گیری از این مجازات‌ها باید متقن باشد و نیاز به پیش‌بینی مواد قانونی دارد.

مظفری تعامل بسیار خوب زندان‌ها و حوزه قضایی استان را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: مجموعه قضایی استان از همه ظرفیت‌ها و اهرم‌های قانونی در جهت کاهش مشکلات موجود و ارتقاء و توسعه هر چه بیشتر اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان بهره‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.