رییس کل دادگستری یزد: کارشناسان رسمی تقوای الهی را سرلوحه کارشان قرار دهند

Multimedia_pics_1385_2_cities_44.jpg

ساختمان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد طی مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین حیدری طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه کارشناسان رسمی باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: کارشناسان باید نظرات صحیح و دقیق ارائه کنند تا از تضییع حقوق افراد جلوگیری شود.

وی بر ضرورت نظارت بیشتر کانون کارشناسان رسمی بر کار کارشناسان تاکید کرد و ادامه داد: در گذشته تعداد بسیار کمی از کارشناسان در موارد معدودی اقدام به اظهار نظر غیرواقعی کرده‌اند لذا ضرورت دارد کانون نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نظر کارشناسی تاثیری اساسی در صدور احکام قضایی دارد، تصریح کرد: با توجه به تاثیر نظر کارشناسان در صدور احکام متقن و قانونی قضایی ضرورت دارد که کارشناسان رسمی دادگستری انسانهایی نفوذناپذیر باشند.

امیر ثقفی افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار فقره پرونده از محاکم جهت انجام کار کارشناسی به کانون ارجاع شده است و ۴ هزار و ۶۵۰ فقره پرونده نیز طی ۶ ماهه اول سال جاری وارد این کانون شده است.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد گفت: این ساختمان با ۹۶۰ متر مربع در ۵ طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۸۰ میلیون تومان ساخته شده و ۵۹۷ میلیون تومان نیز برای دکوراسیون و تجهیزات داخلی آن هزینه شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.