رییس کمیسیون اجتماعی: از رییس جمهور تشکر کردیم چون مرتضوی مدیر با عرضه ای است

امید کریمی:عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم می گوید این نامه تشکر به خاطر توانایی های مرتضوی در مدیریت تامین اجتماعی بوده است. او این نامه را به هیچ وجه سیاسی نمی داند. گفتگوی خبرآنلاین با رییس کمیسیون اجتماعی مجلس را بخوانید:

شما نامه تشکر نماینده ها از آقای رییس جمهور به دلیل ابقای آقای مرتضوی را امضا کرده اید؟
بله، ۱۶۴ نفر امضا کردند، تشکر کردند. من هم با اسم عبدالرضا عزیزی، به نام رییس کمیسیون اجتماعی امضا کردم. 

خب دلیل این تشکر چه بود؟
برای اینکه از سال ۵۷ تا اکنون سازمان تامین ۳۷ هزار میلیارد تومان از دولت می خواست، اما هیچ کدام از مدیران تامین اجتماعی نتوانستند از دولت بگیرند،  ولی مرتضوی گرفت. تامین اجتماعی ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه ها بدهکار بود، همه را مرتضوی پرداخت کرد. مدیریت شستا را عوض کرد. این مفهوم مدیر است، اما بعضی سیاسی کاری می کنند.
 

فکر نمی کنید این اتفاقات به این دلیل افتاد که دولت به آقای مرتضوی کمک کرد تا این بدهی هاپرداخت شود؟
چرادر این ۳۴ سال یک نفر پیدا نشد که بتواند این پول را بگیرد؟حتی در دوره آقای احمدی نژاد هم روسای دیگر هم نتوانستند بگیرند. مرتضوی عرضه داشته و گرفته. مگر در دوران احمدی نژاد روسای دیگر نبودند. خودمان مدیر بودیم. مدیر داریم که سمٌ بکم می نشسته در جلسه و حرف نمی زده، حقش را نمی توانسته بگیرد، مدیری هم داریم که پای تمام حق و حقوق سازمانش می ایستد و تمام حق ان را می گیرد.
 

به هر حال خیلی ها می گویند به دلیل روابط نزدیک آقای مرتضوی و مجموعه دولت، این اتفاق افتاده است. وگرنه پیش از او هم مدیران بسیاری بودند که با قدرت زیاد تلاش کردند طلب ها را از تامین اجتماعی بگیرند، اما موفق نشدند. درواقع اگر آقای مرتضوی در تیم آقای احمدی نژاد نبود این اتفاق نمی افتاد.
مگر آن کسانی که قبلا مدیرعامل تامین اجتماعی بودند، در تیم احمدی نژاد نبودند؟ فردی اگر در این سطح در تیم احمدی نژاد نباشد، اصلا مدیر تامین اجتماعی نمی شوند.
  

اما دولت پیش از آن به هیچ مدیری اینطور کمک نکرده است.
حالا هرچی بوده، مدیری که در این راس قرار دارد، توانایی داشته نظر احمدی نژاد را جلب کند. قبلی ها این توانایی را حتما نداشته اند.
 

نظرتان راجع به پرونده آقای مرتضوی چیست؟او درحالی مدیر تامین اجتماعی شده است که پرونده قضایی دارد.
اگر به پرونده قضایی باشد که خیلی از همین آقایان خودشان پرونده قضایی دارند.اگر آنطور که بعضی سخت می گیرند، شورای نگهبان می گرفت؛ هیچ کس نماینده مجلس نمی شد.
 

یعنی شما معتقدید که مخالفت برخی نماینده ها با انتصاب آقای مرتضوی به مدیرعاملی تامین اجتماعی، سیاسی بوده است؟
من کاری ندارم سیاسی بوده یا نه، اما تشخیص دادم ایشان موفق است و از ایشان تشکر کردیم، پای امضای خودمان هم هستم
 

این نامه با پیشنهاد شما تهیه شد؟
نه.
 

چه کسی مبتکر آن بود؟
مبتکر نامه نمایندگان بودند.

۴۵۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.