رییس یک گروه حامی صلح در پاکستان به ھمراه سه نفر ازھمراھان وی به قتل رسیدند

به گزارش ایرنا، به گفته شبکه های داخلی پاکستان، این افسر پلیس پیشاور گفت: ‘فھیم خان’ و سه تن از ھمراھانش پس از ربوده شدن توسط افراد ناشناس به قتل رسیده و اجساد آنان در داخل یک خودرو پیدا شده است.

این مقام پلیس افزود: فھیم خان رھبری گروه صلح ‘لشکر’ یا ھمان شبه نظامیان محلی در منطقه ‘بادابھر’ در حومه منطقه قبیله ای ‘دره آدم خیل’ را برعهده داشت که مشغول مبارزه با شبه نظامیان طالبان بودند.

وی پیشتر از چھار حمله تروریستی از جمله یک حمله انتحاری جان سالم به در برده بود.

آخرین حمله ﴿انتحاری﴾ برای سوء قصد به جان فھیم خان در ۱۲ ژوئن ﴿۲۳ خرداد﴾ در شھر پیشاور انجام شد، فھیم از این حمله انتحاری نجات یافت اما دو نیروی پلیس در این حادثه جان خود را از دست دادند.

تاکنون ھیچ گروھی مسوولیت قتل رییس گروه ضد طالبانی ‘لشکر’ را برعھده نگرفته، اما نزدیکان فھیم خان و مقامات امنیتی, شبه نظامیان طالبان را متهم می کنند.

شبکه ھای خبری محلی در پاکستان نیز تصاویری از اجساد قربانیان در داخل خودرو را منتشر کردند.

بستگان و دوستان افراد جان باخته در این اقدام تروریستی با حضور در محل حادثه هم قسم شدند تا از عاملان این اقدام تروریستی انتقام بگیرند.

شبه نظامیان وابسته به گروھھای غیرقانونی به ویژه طالبان، ھمواره اعضای گروه و کمیته ھای صلح در مناطق قبایلی و نیروھای امنیتی ارتش پاکستان را مورد ھدف قرار می دھند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۵۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.