ری‌استارت کردن فایرفاکس درهمه زمان ها

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

هنگامی که افزونه‌ای‌ جدید را روی مرورگر فایرفاکس نصب می‌کنید، گزینه‌ای برای ری‌استارت‌کردن مرورگر برای شما به‌نمایش درمی‌آید. همچنین زمانی که افزونه‌ای را غیرفعال کرده یا یک افزونه‌ از پیش نصب شده و غیرفعال را فعال می‌کنید، این گزینه برای شما به‌نمایش درمی‌آید و می‌توانید با انتخاب آن مرورگر را ری‌استارت کنید.

گاهی اوقات ممکن است کاری به افزونه‌ها نداشته باشید، اما بخواهید مرورگر را ری‌استارت کنید. به‌عنوان مثال ممکن است مرورگر هنگ کند یا حافظه‌ اشغال شده توسط آن بیش از حد افزایش یابد و بخواهید با ری‌استارت کردن مرورگر، ضمن حفظ تب‌های فعال، آن را ری‌استارت کنید. (بستن مرورگر و بازکردن مجدد آن به‌طور دستی ممکن است موجب بسته‌شدن تب‌های فعال یا از دست رفتن تنظیمات ذخیره شده در مرورگر شود)

برای ری‌استارت کردن مرورگر فایرفاکس در زمان دلخواه می‌توانید از دو روش استفاده کنید که عبارت است از:

روش اول: ابزارهای توسعه‌دهندگان
۱ ـ مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید.

۲ ـ کلیدهای Shift+F2 را فشار دهید یا کلید Alt را فشار داده از منوی Tools روی Web Developer کلیک کرده و سپس Developer Toolbar را فعال کنید.

۳ ـ از حالا به بعد هر زمان که بخواهید مرورگر را ری‌استارت کنید ‌باید در نوار به‌نمایش درآمده در پایین مرورگر عبارت restart را تایپ کنید.

روش دوم: افزونه‌ ری‌استارت
۱ ـ اگر دوست دارید به روشی ساده‌تر مرورگر را ری‌استارت کنید، می‌توانید از افزونه‌ Restart کمک بگیرید.

۲ ـ پس از نصب افزونه می‌توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Alt+R مرورگر را ری‌استارت کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به منوی View، انتخاب گزینه‌ Toolbars و در نهایت کلیک روی Customize گزینه‌ Restart را به هریک از منوهای موجود در مرورگر اختصاص داده و هر زمان که قصد ری‌استارت کردن مرورگر را داشتید، روی آیکون مربوطه کلیک کنید.


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.