ری قطب فرهنگی تهران و همواره از مراکز مهم علم، دانش و فرهنگ کشور بوده است

رئیس جمهور با بیان اینکه پیام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مدیران و مسئولان بازنگری در عملکرد آنان است، گفت: مسئولان ببینند که آیا وظایف، تکالیف و عملکرد آنها در تراز انقلاب اسلامی است یا خیر؟ فعالیت‌های اداری باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

ری قطب فرهنگی تهران و همواره از مراکز مهم علم، دانش و فرهنگ کشور بوده است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه، در پایان برنامه‌های سفر به شهر ری که در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران انجام شد، در نشست شورای اداری این شهرستان، از ماه رجب به عنوان ریسمان الهی که باید قدر آن را بدانیم یاد کرد و گفت: بار سنگینی بر روی دوش مسئولان قرار دارد که یکی از ابعاد آن توجه به حضرت حق و ارتباط با اولیای الهی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول تاریخ علمای اسلام علاوه بر سیر و سلوک عرفانی، در عرصه فعالیت برای مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها نیز فعال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بزرگانی همچون شیخ صدوق و علمای اسلام که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آرمیده‌اند، الگوهای برتر در زندگی ما هستند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه دهه فجر انقلاب یادآور مجاهدت، شکوه و عظمتی است که مردم خلق کرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش و اقتصاد در تراز انقلاب اسلامی محقق شدنی است و مردم نیز از مسئولان کارهای در تراز انقلاب اسلامی را توقع دارند.
رئیسی با اشاره به اینکه مردم هر کجا که لازم بوده امتحان خود را با حضور در میادین به خوبی پس داده‌اند، گفت: امروز وظیفه ما این است که برای رشد و شکوفایی کشور تلاش مضاعف کنیم و در این راه باید از تجربه پیشینیان هم استفاده کنیم.
رئیسی افزود: در ۴۴ سال اخیر مدیران زیادی آمدند و رفتند و تجربیات زیادی بر جای گذاشتند و باید کاری انجام دهیم که در آینده با داوری و قضاوت خوب مردم روبرو شویم.
رئیس جمهور با بیان اینکه در مدیریت اسلامی ۴ حوزه پاسخگویی به خداوند، شهروندان، ارباب رجوع و به سلسله مراتب اداری و نظارتی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مدیران کنترل زیرمجموعه‌های‌شان است و باید نظارت کنند که کارها بر روال صحیح و قانونی انجام شود و علت عقب‌ماندگی و وقفه‌های ایجاد شده در کارها را پیدا کنند.
رئیسی تاکید کرد: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید با پیگیری جدی و مجدانه کارهای مردم را دنبال کنند و صرفا با نامه‌نگاری به دستگاه‌های ارشد اجرایی کشور کاری از پیش نمی‌رود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم انتظار کار، تلاش و رفاه دارند، تصریح کرد: رفاه و عدالت اجتماعی حق مردم و تقسیم‌بندی عادلانه این منابع وظیفه مسئولان است.
رئیسی افزود: مردم خواستار تحقق عدالت هستند و عدالت اداری ایجاب می‌کند که بهترین افراد در صدر کارها حضور داشته باشند و مسئولان متناسب با وظایف‌شان در عمل و اجرا به مردم پاسخگو باشند. همچنین جذب نیروی انسانی و پرداخت حقوق به آنها باید بر اساس عدالت اداری باشد.
رئیسی با بیان اینکه پیام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مدیران و مسئولان بازنگری در عملکرد آنان است، گفت: مسئولان ببینند که آیا وظایف، تکالیف و عملکرد آنها در تراز انقلاب اسلامی است یا خیر؟
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیازمند نگاه تحولی بر اساس اقتضائات انقلاب و انتظارات مردم هستیم، گفت: فعالیت‌های اداری مورد نیاز مردم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و همه مسئولان هم تلاش کنند تا اینگونه عمل کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله ری‌شهری برای ارتقای شهرستان ری خاطرنشان کرد: مرحوم ری‌شهری در زمان تصدی پست‌های قضایی، امنیتی و اداری آثار و برکات جاودانه‌ای از خود برجای گذاشتند که این آثار همچنان ماندگار است.
رئیسی با بیان اینکه نیازهای شهرستان ری توسط مسئولان احصاء شده است، گفت: کارهای مهمی باید در این شهرستان انجام بگیرد و مصوبات دور اول سفرها و همچنین مصوبات این سفر باید در زمان مقتضی اجرایی شود.
رئیس جمهور افزود: نیازهای درمانی شهرستان ری از جمله بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هفتم تیر، جاده کمربندی دوم تهران در سریع‌ترین زمان ممکن باید به بهره‌برداری برسند.
رئیسی تاکید کرد: همه مصوبات سفر به شهرستان ری باید به دست توانای مسئولان، کار مضاعف و همچنین با تخصیص اعتبار به موقع به نتیجه برسند.
رئیسی افزود: احداث زائرسرا، استفاده از جاذبه‌های گردشگری و فعال شدن اقتصاد گردشگری ضرورت مهم شهرستان ری است و با سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها شاهد رشد و شکوفایی این شهرستان خواهیم بود.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع خارجی حاضر در شهرستان ری و سراسر کشور، تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ هزار تبعه خارجی در این شهرستان حضور دارند که باید سامانه‌ای برای ثبت مشخصات اتباع شامل ازدواج، شغل، تحصیلات و حتی جابجایی آنها در شهرهای مختلف راه‌اندازی شود و برای هر یک از اتباع خارجی شناسه واحد صادر شود.
رئیسی همچنین بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی موجود در شهر ری تاکید کرد و گفت: نباید کسب و کار و زندگی مردم به واسطه قرار داشتن در حریم میراث فرهنگی متوقف شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان ری یکی از مناطق مهم کشاورزی کشور است که باید به صورت ویژه برای تامین آب و پساب مورد نیاز بخش کشاورزی آن اقدامات لازم صورت بگیرد، خواستار تسریع در روند اجرای این طرح‌ها شد.
رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شهرک علم و فناوری در شهر ری به عنوان قبله تهران وجود دارد، گفت: شهرستان ری قطب فرهنگی تهران است و از گذشته یکی از مراکز مهم علم، دانش و فرهنگ کشور بوده و لازم است با همراهی مردم و جوانان فرهنگ غنی این خطه به مردم شناسانده شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیران برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که سه روز پیش در دیدار با کارآفرینان برتر مطرح شد همه تلاش خود را به کار گیرند، گفت: رشد اقتصادی پایه اساسی سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است. در برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی ۸ درصدی در نظر گرفته شده و در حال حاضر به رشد بیش از ۳ درصدی اقتصادی دست پیدا کرده‌ایم.
رئیسی افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی به کار مضاعف، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در ادارات نیاز داریم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۱۰۱ هزار استاد دانشگاه عضو هیئت علمی در رشته‌های مختلف در کشور حضور دارند، تصریح کرد: با استفاده از این تعداد اعضای هیئت علمی می‌توانیم مشکلات مختلف کشور از جمله آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنیم.
رئیسی افزود: همه دست اندرکاران کشور در کنار یکدیگر برای حل مشکلات اجتماعی و کاهش فقر تلاش کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه می‌توانیم در اقتصاد در منطقه حرف اول را بزنیم، تاکید کرد: هم اکنون سهم بالایی در تجارت خارجی در منطقه داریم که این سهم می‌تواند باز هم افزایش پیدا کند.
رئیسی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل در کشور داریم، اما درآمد ما از این بخش ۳ یا ۴ درصد اقتصاد کشور است، گفت: سواحل کشور این ظرفیت را دارند که حداقل ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهند.
رئیس جمهور افزود: زمینه‌های مختلف اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و با تلاش مضاعف می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت حاکمیت نگاه تحولی در مدیران در راستای تسریع در اجرای مصوبات دولت گفت: باید موانع تولید را برطرف، روند صدور مجوزها را تسهیل و زمینه‌های جذب بیش از پیش سرمایه‌گذار را در کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.