زادمهر: ملی‌پوشان دق و دلی هرآنچه نزدند را سر لبنان خالی کنند!

۱۶خردادماه،

یکی از کارشناسان فوتبال تنها مشکل تیم ملی را خلق موقعیت‌های گلزنی محدود دانست و گفت: خیالم از بازی با لبنان تقریبا راحت است چون معتقدم ملی‌پوشان دق و دلی هرآنچه قبلا نزدند را سر لبنانی‌ها خالی می‌کنند اما مقابل کره‌جنوبی باید بتوانیم فرصت‌های گلزنی بیشتری ایجاد کنیم تا موفق باشیم.

محمد زادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه او هم مانند تمام ایرانی‌ها از موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در بازی با قطر خوشحال شده است گفت: برد خوبی بود و همه از نتیجه‌ای که به دست آمده راضی هستیم اما امیدوارم بتوانیم لبنان و سپس کره‌جنوبی را هم از پیش رو برداریم تا به جام جهانی برسیم.

وی مهمترین مشکل تیم ملی را عدم ایجاد فرصت‌های گلزنی متعدد برشمرد و افزود: اگر بخواهیم بازی با قطر را با چشم آنالیز بنگریم، اگر توپی که آنها به دیرک دروازه ما زدند، گل می شد ادامه کار برای بازیکنان ما سخت می‌شد. اما ملی‌پوشان در آن مسابقه بسیار حرفه‌ای و با تمرکز بالا کار کردند اما متاسفانه موقعیت‌های گلزنی بسیاری را خلق نکردند.

زادمهر تاکید کرد: اگر بخواهیم در دو بازی بعدی بویژه مقابل کره‌جنوبی موفق باشیم باید بارها و بارها ایجاد موقعیت کنیم. در هر صورت مربیان دقت کافی را خواهند داشت و در تمرینات روی این ضعف کار می‌کنند. بدست آوردن یکی دو فرصت گلزنی برای تیم ما کافی نیست و البته این مشکل نشات‌ گرفته از فوتبال باشگاهی ماست؛ چون بعضا در لیگ می‌بینیم در بازی‌ها یکی دو گل بیشتر زده نمی‌شود. تیم ما تفکر حمله‌ای نداشت و باید در این بخش تقویت شود.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه بازی با لبنان را چگونه ارزیابی می‌کنید،‌ به ایسنا گفت: من لبنان را همانطور که در رنکینگ فیفا هم جای دارد، یک تیم درجه سه یا چهار آسیایی می‌دانم. اگرچه آنها مقابل کره‌جنوبی مقاومت خوبی داشتند اما با از بین رفتن انگیزه‌شان در بازی برگشت مقابل ما، نمی‌توانند حریف چندان قدرتمندی به شمار آیند. به نظرم تیم ملی دق و دلی هرآنچه از قبل تا حالا گل نزده را بر سر لبنانی‌ها خالی می‌کند!

وی افزود: خوشبختانه شرایط به نفع تیم ملی ما در حال ادامه است و می‌توانیم با ۳ امتیازی که از لبنان در تهران می‌گیریم، در وضعیت خوبی با ۱۳ امتیاز به مصاف کره جنوبی برویم. خوشبختانه اکثر کارشناسان و رسانه‌های ما در این مدت از تیم ملی حمایت کردند و بار دیگر ثابت کردیم در چنین مقاطع حساسی که نیاز به برد داریم همه پشت هم قرار می‌گیریم و از تیم کشورمان دفاع می‌کنیم. اگر هم جایی انتقادی صورت می‌گیرد، تنها از سر دلسوزی است نه تخریب، که این باید مورد توجه کادر فنی و مسوولان تیم ملی باشد. من واقعا عملکرد رسانه‌ها را در این مدت قابل تقدیر می‌دانم.

زادمهر در پاسخ به اینکه بازی با کره‌جنوبی در سئول را از حیث کیفیتی که کره‌جنوبی فعلی به نمایش می‌گذارد، چطور می‌بینید نیز به ایسنا گفت: اگر به قبل برگردیم می‌بینیم توانسته‌ایم همین کره‌جنوبی را با ۱۰ بازیکن در تهران شکست دهیم. تیم ایران این شانس را دارد تا در سئول هم فوتبال خوبی به نمایش گذاشته و اگر بتواند فرصت‌های گلزنی بیشتری ایجاد کند، قطعا نتیجه خوبی در آنجا خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.