زالی: منحنی مبتلایان تهرانی کرونا در سراشیبی قرار دارد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: منحنی شیوع کرونا در تهران، شرایط نسبتا باثبات‌تری را در مقایسه با روزهای قبل تجربه می‌کند و با شیبی نسبتا ملایم رو به کاهش است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۱۹۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۱۷۱ نفر نیز در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند. ۲۹۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز از بیمارستانهای تهران مرخص شدند.

به گفته وی نسبت به روزهای قبل میزان موارد بستری عادی ۵ درصد و مجموع بیماران بستری در بخشهای عادی و ویژه ۸,۵ درصد کاهش داشته است و در مقابل شاهد رشد ۴ درصدی میزان ترخیص شدگان هستیم.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: طبق آمار، منحنی شیوع  کرونا در تهران، شرایط نسبتا باثبات‌تری در مقایسه با روزهای قبل را تجربه می‌کند و با شیبی نسبتا ملایم به لحاظ مبتلایان رو به کاهش است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در بخش دیگری از با اشاره به گزارشات میدانی از برگزاری مراسم احیای شب قدر گفت: شب گذشته در اماکن مذهبی مراسم احیای اولین شب قدر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی مورد توجه قرار گرفت و البته کوتاه بودن زمان حضور افراد در این مراسم نیز تدبیر کمک کننده‌ای در راستای اقدامات پیشگیرانه بود.

به گفته دکتر زالی برای تحلیل نتایج هرگونه  مداخله مثبت یا منفی بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا حداقل دوهفته زمان لازم است و آثار این مداخلات باید حدود دوهفته بعد در مراجعان بیمارستانی و حدود یک ماه بعد در آمار متوفیان مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: تهران به دلیل شرایط خاص تراکم جمعیتی، وضعیت جغرافیایی، میزان تردد بالا  و معدل بالای ترافیک و حمل و نقل درون شهری همچنان دارای شرایطی کاملا  ناپایدار و شکننده است و شهروندان تهرانی حتما باید ارتقای بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  طبق پروتکل‌های قبلی را مورد توجه قرار دهند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی تاکید کرد: کاهش و ریشه کنی اپیدمی کرونا مستلزم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان تهرانی است.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.