زاهدی: بودجه غذای دانشجویان را برای افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه‌ها هزینه نکردیم

۰۵خردادماه،

zahedi.jpg

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هرگز اینطور نبوده است که بودجه غذای دانشجویان برای افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی زاهدی با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در بودجه سال ۹۱ به صندوق رفاه دانشجویی، ۱۷۰ میلیارد تومان برای غذای دانشجویان اختصاص یافت و کسی این پول را برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی اختصاص نداده است.

نماینده مردم کرمان افزود: پول غذا در سال ۹۱ در اختیار صندوق رفاه بود اما اجازه دهید افشاگری کنم، دولت در لایحه بودجه سال جاری، پول غذای دانشجویان را از حساب صندوق رفاه دانشجویی کسر و در لایحه در قالب بودجه دانشگاه‌ها منظور کرده، بعد هم اعلام کردند که بودجه دانشگاه‌ها رشد ۵، ۶ درصدی داشته است، در حالی که اگر این مبلغ در حساب صندوق رفاه دانشجویان باقی می‌ماند، رشد بودجه دانشگاه‌ها، منفی می‌شد.

باهنر در پاسخ به تذکر زاهدی گفت: بیانات شما نباید سبب شود تا آقای مصباحی‌مقدم نیز بخواهد توضیحاتی دهد.

زاهدی در واکنش به این سخن باهنر گفت: در خدمت آقای مصباحی‌مقدم در هیات‌های علمی دانشگاه‌ها بودم و ایشان با امضای بنده به عضویت هیات‌های علمی در آمد، هیچ اشکالی ندارد که به ایشان هم وقت دهید تا صحبت کنند.

وزیر سابق علوم و تحقیقات افزود: آیا بنده در دوره مسوولیتم حکمی دادم که حقی از دانشجویان سلب شود تا فضایی منفی در دانشگاه‌ها علیه هیات‌های علمی شکل گیرد؟

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.