زایـمـان طـبـیـعـی یـا سـزاریـن؟

یکی از مشکلاتی که به دنبال زایمان ایجاد می شود غمگینی و افسردگی بعد از زایمان است و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد مادران این حالت غمگینی را تجربه می کنند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک متخصص روانپزشکی با بیان این که زایمان طبیعی احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد، گفت: زایمان های سخت که با عوارض همراه است و یا زایمان به طریق سزارین می تواند باعث آشکار شدن بسیاری از اختلالات روانی شود.

دکتر صمیمی اردکانی افزود: از دیدگاه علم روانپزشکی زایمان طبیعی، مادر را در برابر افسردگی بعد از زایمان محافظت می کند و به همین جهت توصیه می شود در صورت امکان زایمان به صورت طبیعی انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر فردی سابقه ابتلا به بیماری های روانی را داشته باشد بهتر است در صورت امکان طبیعی زایمان کند.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سراب:

    سلام ممنون از مطالبتون ولی میخوام بدونم که واقعا طبیعی بهتر است یا سزارین چون از هرکدوم از دوستانم میپرسم سزارین رو پیشنهاد میکنن هم به خاطر دردش هم به خاطر واژن میگوند ولی من طبیعی دوست دارم میخوام بدونم اگه واژن رو باز بشه باز به حالت قبل بر میگرده من قبل از حاملگیم راجع به همه چیز تحقیق میکنم لطفا جوابه منو بدین ممنون با تشکر از شما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.