زایمان فوق العاده یک مادر + عکس

۲۶م اسفند ،

برای اولین بار در جهان مادری که تحت عمل پیوند کبد، لوزالمعده، معده، روده کوچک و بزرگ قرار گرفته بود، نوزاد دختری را به سلامت بدنیا آورد.

ممتازنیوز: فاطمه الانصاری در سال ۲۰۰۷ میلادی در بیمارستان «جکسون مموریال» میامی تحت عمل پیوند پنج عضو شامل کبد، لوزالمعده (پانکراس)، معده، روده کوچک و بزرگ قرار گرفت.

این مادر ۲۶ ساله قطری روز چهارشنبه سیزدهم مارس (۲۳ اسفند) در همان بیمارستان محل پیوند اعضا نوزاد دختری به وزن دو کیلوگرم را به سلامت بدنیا آورد که اولین نمونه در جهان محسوب می گردد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز ملی ثبت زایمان مادران تحت پیوند، «فاطمه الانصاری» اولین بیمار با پنج عضو پیوندی در جهان محسوب می گردد که با روش سزارین موفق به زایمان یک نوزاد سالم شده است؛ رکورد قبلی مربوط به یک مادر اروپایی با دو عضو پیوندی بود.

دکتر «شالیه یاسین» از پزشکان بیمارستان میامی تأکید می کند: در هیچکدام از مدارک پزشکی موجود در جهان گزارشی از زایمان یک مادر با پنج عضو پیوندی وجود ندارد و می توان آن را اولین نمونه در جهان نامید.

دکتر «یاسین» زایمان ایمن یک مادر با پنج عضو پیوندی را در نوع خود معجزه نامید و افزود: رویای پدر و مادر شدن این زوج با استفاده از روش لقاح آزمایشگاهی محقق شد.

تمام مراحل بارداری این مادر با نظارت مستقیم تیم پزشکی پیوند اعضاء و متخصصان زنان و زایمان انجام شد که در طول این مدت مادر با عوارض محدودی از جمله ابتلا به آنفولانزا، خونریزی و مشکلات جسمی جزئی ناشی از رشد کودک مواجه شد.

دکتر «توماس فیشباین» از مدیر اجرایی موسسه پیوند اعضاء جورج تاون نیز خاطر نشان می کند: اشخاص با انجام عمل پیوند عضو به زندگی عادی باز می گردند، اما بسیاری از آنها امکان صاحب فرزند شدن را ندارند و این مادر با پنج عضو پیوندی یک نمونه خارق العاده محسوب می گردد.

منبع: ایسنا

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.