زبان زدن هیچ تاثیری در انحراف دندانها ندارد

۰۱م آذر ،

تغییر جهت دندانها و یا چرخش آنها در جهت مخالف علل متفاوتی دارد که از جمله ی آنها می توان به کمبود فضا و کوچک بودن فک اشاره کرد.

دکتر رمضانی، دندانپزشک اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  قبل از افتادن دندان شیری ممکن است دندان دائمی در کنار دندان شیری رشد کند که این امر ممکن است تحت  تاثیر عواملی از جمله: کمبود فضا برای رشد دندان دائمی، حجم دندانهای دائمی نسبت به فک و کشیدن زود هنگام دندان شیری در اثر پوسیدگی اشاره کرد.

وی یکی دیگر از علل دو ردیف شدن دندانها را فک جوش شدن دندان شیری اعلام کرد و گفت: ممکن است دندان شیری در اثر ضربه خوردن فک جوش شده باشد یعنی به استخوان فک چسبندگی پیدا کرده باشد که در این مواقع دندان دائمی قدرت از بین بردن ریشه ی دندان شیری را ندارد پس تغییر جهت داده و مسیر رویش آن جا به جا می گردد.

رمضانی در خصوص کشیدن دندان شیری در اثر پوسیدگی گفت: کشیدن دندانهای شیری که پوسیده شده اند و می گردد آنها را ترمیم کرد کار درستی نیست چرا که دندانهای مجاور فضای خالی را پر کرده و جایی برای رشد دندان دائمی باقی نمی گذارند و به صورت نهفته زیر آن ناحیه باقی می ماند و خارج از فک رشد می کند و یا سبب چرخش دندان از مسیر واقعی اش وکج در آمدن آن می گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عده ای عقیده دارند زبان زدن کودک به جای دندان های افتاده سبب  کج در آمدن دندان و تغییر مسیر رویش دندان می گردد گفت: زبان زدن هیچ تاثیری در انحراف دندانها ندارد بلکه یک امر طبیعی است که دندانها را هدایت و  در سر جای خود قرار می دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.