زخم‌های باز که بر اثر تصادف ایجاد می‌شوند شایع‌تریت علت استئومیلیت هستند

نوشته شده در تاریخ ۰۳/آذر/ – ۰۹:۵۴ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص ارتوپدی:

خبرگزاری : یک متخصص ارتوپدی به تشریح بیماری استئومیلیت پرداخت و گفت: زخم‌های باز که بر اثر تصادفات و ضربه ایجاد می‌شوند اگر خوب مورد درمان قرار نگیرند شایع‌ترین علت بروز استئومیلیت (عفونت استخوان) محسوب می‌شوند.

دکتر سیروس ملک‌پور درباره بیماری استئومیلیت گفت: استئومیلیت به بیماری عفونت استخوان گفته می‌شود که ممکن است در استخوان‌های مختلف بدن بروز پیدا کند. این بیماری بر اثر انواع توروما و ضربه  و یا علل خونی ایجاد می‌شود.

این متخصص ارتوپدی افزود: زخم‌های باز که بر اثر تصادفات و ضربه ایجاد می‌شوند اگر خوب مورد درمان قرار نگیرند  شایع‌ترین علت بروز استئومیلیت محسوب می‌شوند. اما ممکن است این بیماری از طریق خون نیز افراد مبتلا کند که خوشبختانه با افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه ما شاهد کاهش این علت هستیم.

وی با توجه به راه‌های انتقال این بیماری از طریق خون گفت: ابتلای فرد به آبسه‌های چرکی، انواع عفونت‌های موضعی مانند عفونت دندان و گلو، پائین بودن سطح سلامت جامعه منجر به بروز این بیماری از طریق خون است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره درمان عفونت استخوان گفت: این بیماری درمان بی‌نهایت سختی دارد اما بهترین کار در افرادی که بر اثر تصادف دچار زخم باز شده‌اند این است که زخم به هر چه زودتر در اتاق عمل مورد شست‌و‌شو قرار بگیرد و آنتی بیوتیک‌های لازم برای وی تجویز شود و بیمار برای مدتی در بیمارستان بستری بماند.

وی درباره علائم شایع برزو این بیماری گفت: درد، تورم، التهاب و در برخی موارد تب شایع‌ترین علائم بروز این بیماری محسوب می‌شوند.

این متخصص ارتوپدی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بهترین راه تشخیصی معاینه کلینیکی است که باید علائم بالینی و آزمایشگاهی بیمار مورد بررسی قرار بگیرد و گاهی نیاز است تصویربرداری‌های مختلفی انجام شود.

ملک پور در پایان خاطر نشان کرد: گاهی عفونت استخوان در کودکان در ستون مهره‌ها دیده می‌شود که بر اثر این بیماری فاصله بین دیسکی مهره‌ها کاهش می‌یابد و این علامت به راجتی در رایوگرافی مشهود می‌شود و اصولا برای درماناین بیماران نیاز به استراحت و آنتی بیوتیک درمانی دارند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.