زدو خوردها در پارلمان اوکراین و واکنش ویتالی کلیچکو به آن

۲۴م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان اوکراین روز دوم کاریش را در حالی آغاز کرد که نمایندگان قرار بود رای اعتماد اول وزیر دولت را صادر کنند اما بار دیگر نمایندگان احزاب مخالف و موکلان حامی دولت با یکدیگر در صحن علنی پارلمان درگیر شدند.

درگیریها زمانی آغاز شد که یکی از موکلان احزاب مخالف می خواست بصورت فیزیکی جلوی نامزد شدن ولودیمیر ریباک را به عنوان سخنگوی نمایندگان حامی دولت بگیرد. سخنگوی تازه از سوی رییس جمهور اوکراین پیشنهاد شده بود.

با وجود درگیریها میکولا آزاروف، متحد اصلی ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور اوکراین، توانست رای اعتماد پارلمان را برای پست اول وزیری بدست آورد.

خوشبختانه ویتالی کلیچکو قهرمان مشت زنی جهان که رهبر حزب مخالف دولت، اودار که به معنای ضربه نیز هست، ترجیح داد تا دعوای بین دو گروه را تنها نظاره کند. جالب اینکه معنی نام حزب او نیز ضربه است.

ویتالی کلیچکو گفت: “اول از همه برای کسب امتیاز باید از هوشمان به جای مشتهایمان استفاده کنیم. قدرت اندیشه و منطق اهمیت بسیاری دارد. خب اگر منتظرید تا من هم روزی وارد درگیریها بشوم به شما می گویم که هنوز زود است تا این اتفاق بیفتد. اما اگر قرار است از منافع مردم حمایت کنم برای اینکار آماده ام.”


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.