زلزله اصفهان امروز / جزئیات زلزله دقایقی پیش اصفهان (فروردین ۱۴۰۳)

دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۴٫۱ ریشتر اصفهان و دیگر شهرهای استان را لرزاند و موجب وحشت مردم این منطقه شد. آخرین اخبار و جزئیات زلزله امروز اصفهان در این خبر اطلاع رسانی میگردد.

به گزارش خبرگزاری ممتاز نیوز، ساعت ۲۱:۴۴:۳۶ امروز سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ زلزله ای به بزرگی ۴٫۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در استان اصفهان رخ داد.

مرکز این زلزله در نزدیکی کاشان در شمال استان و فاصله تقریبا ۱۸۰ کیلومتری شهر اصفهان، در عمق ۸ کیلومتری زمین ثبت شده است و شدت آن به حدی بود که در شهر اصفهان و شهرهای قم و کاشان نیز احساس شد.

جزئیات زلزله اصفهان

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مختصات جغرافیایی این زمین‌لرزه ۳۴٫۳۶ عرض شمالی و طول شرقی آن ۵۱٫۴۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین گزارش شده است.

با توجه به طبیعت لرزه خیزی منطقه زاگرس، این احتمال وجود دارد که این زمین لرزه با گروهی از زلزله ها در استان اصفهان همراه باشد.

زلزله اصفهان

شایان ذکر است ساعت ۱۳:۳۲:۴۲ روز دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زلزله ای به بزرگی ۴٫۳ ریشتر در نزدیکی شهر اصفهان به وقوع پیوسته بود.

زلزله اصفهان

احتمال زلزله در اصفهان

کارشناس پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله اظهار داشت: با توجه به لرزه خیز بودن منطقه احتمال زلزله در این حد و بیشتر در استان اصفهان می رود.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، زلزله استان اصفهان که امروز اتفاق افتاد، از جمله زلزله‌هایی که با ریشتر متوسط بوده و نشان از فعال بودن گسل‌ این منطقه است.

تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در استان اصفهان نرسیده است و ستاد حوادث غیرمترقبه استان در حال پیگیری مناطق زلزله زده است.

با توجه به اینکه این زلزله در شهر اصفهان نیز به شدت احساس شد، مدیرکل مدیریت بحران استان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ خونسردی، آمادگی‌ لازم را برای پس‌لرزه‌های احتمالی داشته باشند.

نقشه و جدول آخرین زلزله های امروز ایران بر اساس گزارش سازمان لرزه نگاری آمریکا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.