زلزله منطقه ورزقان تخریب یک دهانه پل شهری و چهار مصدوم به همراه داشته است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرناٰ، ٰ’محمود مظفر’ شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به دنبال وقوع این زمین لرزه به سرعت جلسه ای در مرکز کنترل و هدایت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی تشکیل شد و هماهنگی های لازم برای اعزام گروه های امدادی اعزام سریع با تجهیزات و امکانات لازم امدادرسانی در منطقه وقوع حادثه صورت گرفت.

وی گفت: به منظور ارزیابی اولیه و ثانویه، اسکان و انتقال مصدومین و مجروحین احتمالی، نیروهای واکنش سریع امدادی هلال احمر با خودروهای نجات و آمبولانس به منطقه وقوع حادثه اعزام شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در مراحل انجام ارزیابی اولیه از سوی تیم های کاوش هلال احمر، مشخص شد این زمین لرزه موجب تخریب یک دهانه پل شهری و جراحت چهار مصدوم را به همراه داشته است و شماری از شیشه های منازل زلزله زدگان شکسته و شکاف هایی نیز در برخی از دیوارهای خانه های آنان ایجاد شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و ۳ دهم درمقیاس امواج درونی (ریشتر) ساعت ۱۸و ۳۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه امروز – سه شنبه – روستای ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گزارش روز سه شنبه مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز، مشخصات این زمین لرزه را عرض شمالی ۴۵ /۳۸ درجه و طول شرقی ۷۹ /۴۶ درجه ثبت کرده اند.

بنابراین گزارش عصر شنبه (۲۱ مرداد) دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش ریشتر شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

اجتمام**۷۰۲۹** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۹۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.