زلزله ۵٫۲ ریشتری آذربایجان شرقی را لرزاند

۲۹فروردین۱۳،

خبرگزاری ایسنا: زلزله‌ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر دقایقی پیش شهر «تسوج» در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

خلیل ساعی، مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی در این باره گفت: این زلزله که در ساعت ۱۵:۹:۳۷ رخ داد، ۵٫۲ ریشتر بزرگی داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت ناشی از این زلزله به ما مخابره نشده است، اظهار کرد: با فرماندار شهر تسوج در ارتباط بوده‌ام و مدیریت بحران این شهر در آمادگی کامل است.

به گفته مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی، زلزله ۵٫۲ ریشتری تسوج در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، عجب‌شیر، بناب و مرند نیز احساس شده است.

حبیب حسینقلی‌زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی نیز به ایسنا گفت: تاکنون موردی از مجروحیت در پی زلزله ۵٫۲ ریشتری تسوج مخابره نشده است.

وی همچنین گفت: در پی وقوع زلزله با اورژانس‌های شهر مراغه، شبستر و … ارتباط گرفتیم که خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی از مجروحیت و حوادث ناشی از زلزله مخابره نشده است.

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که این زلزله تخریبی داشته باشد، به ایسنا گفت: با این وجود نیروهای اورژانس بر حسب وظیفه ذاتی خود، همواره در آماده‌باش کامل می باشند، اما با توجه به اینکه مورد اتفاق‌ای گزارش نشده، تا به این لحظه اعزامی نیز به مناطق زلزله‌زده نداشتیم.

 شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۵ و ۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه رخداد زلزله‌ را در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین ثبت کردند.

مختصات کانون این زلزله، در ۳۸٫۳۲ درجه عرض شمالی و ۴۵٫۳۶ درجه طول شرقی گزارش شده است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.