زلنسکی: پیروزی اوکراین از ارزش‌های اروپایی محافظت خواهدکرد

رئیس جمهور اوکراین در پارلمان اروپا: از شما در مقابل ضد اروپایی‌ترین نیرو دفاع می‌کنیم .

زلنسکی: پیروزی اوکراین از ارزش‌های اروپایی محافظت خواهدکرد

به گزارش ممتاز نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که صبح امروز وارد بروکسل شده است در یک سخنرانی در پارلمان اروپا  پیروزی اوکراین در جنگ علیه تهاجم روسیه را ضامن ارزش‌های اروپایی خواند و گفت: «فقط پیروزی ما است که از ارزش‌های اروپایی‌مان محافظت خواهد کرد».

او با بیان اینکه اوکراین در حال «دفاع در برابر ضداروپایی‌ترین نیرو» است، گفت چشم‌انداز پیوستن به اتحادیه اروپا به مردم اوکراین انگیزه می‌دهد تا قوی بمانند و به حرکت در مسیر فعلی ادامه دهند.

رئیس جمهوری اوکراین استانداردهای زندگی اوکراینی‌ها را همان استانداردها و ارزش‌های زندگی اروپایی نظیر حاکمیت قانون و جامعه باز خواند و گفت: «اینجا اروپای ماست، این قوانین ماست و این شیوه زندگی ماست. این سبک زندگی برای اوکراین راهی به خانه است.»

زلنسکی همچنین در سخنرانی خود، که به دفعات با تشویق نمایندگان قطع می‌شد، از حمایت مردم شهرهای سراسر اروپا از «نبرد تاریخی» اوکراین علیه تهاجم روسیه قدردانی کرد.

زلنسکی همچنین با اشاره به اینکه «اروپا در حال آزاد شدن از وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه است»، گفت: «قصد دارم شخصاً از تمامی ۲۷ رهبر اتحادیه اروپا برای اتخاذ تصمیمات لازم تشکر کنم چرا که به قاره ما اجازه دادند کاری را انجام دهد که رهبران قبلی آن را غیرممکن می‌دانستند».

وی همچنین از اروپا برای «پاک کردن خود از فساد تجارت الیگارشی روسیه» و «دفاع در برابر نفوذ سرویس‌های مخفی روسیه که به این قاره به عنوان میدان شکار مخالفان رژیم روسیه نگاه می‌کنند» تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.