زمانی برای بازنشستگی حافظه‌های فلش

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت Crossbar از تولید نسل تازه تراشه‌های حافظه‌ای خبر داد که می‌توانند جایگزین حافظه‌های فلش شوند و به طور کلی دنیای حافظه‌های دیجیتالی و الکترونیکی را متحول کنند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از ونچربیت، این شرکت آمریکایی فناوری تازه خود را با نام Resistive RAM معرفی کرده و توضیح داده است که فناوری یاد شده می‌تواند یک ترابایت اطلاعات را روی یک تراشه واحد ذخیره کند.
 
تراشه‌های مبتنی بر این فناوری که کوچکتر از یک تمبر پستی ساخته می‌شوند، ۲۰ برابر سریع‌تر از مدل‌های کنونی اطلاعات را رد و بدل می‌کنند. این اتفاق می‌تواند بر بازار ۶۰ میلیارد دلاری تراشه‌های حافظه‌ای اثر قابل ملاحظه‌ای برجا بگذارد و همچنین بازار جهانی ۱٫۱ تریلیون دلاری محصولات الکترونیکی را به طور کامل متحول کند.
 
حافظه‌های فلش این روزها در انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی  مورد استفاده قرار می‌گیرند وشرکت Crossbar اعلام کرد که فناوری تازه آن‌ها می‌تواند در انواع سیستم‌های سازمانی، دستگاه‌های موبایلی و سیستم‌های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
 
هر تراشه ساخته شده مبتنی بر این فناوری می‌تواند یک ترابایت اطلاعات معادل ۲۵۰ ساعت فیلم سینمایی با کیفیت HD را روی یک تراشه واحد ذخیره کنند که اندازه این تراشه نسبت به حافظه‌های فلش کنونی کوچک‌تر است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.