زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای شوراها

۱۳خردادماه،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: زمان آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی هشت روز قبل از انتخابات یعنی صبح ۱۶ خرداد با اعلام رسمی اسامی تایید صلاحیت شده‌ها آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از رای‌گیری ادامه دارد.

سید محمد‌زمان ابطحی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: باید از ظرفیت‌‌های موجود برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از نخبگان شهر خود را در مقابل رای مردم قرار داده‌اند، اذعان داشت: این نخبگان باید برای معرفی خود و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

استفاده نکردن امکانات بیت‌المال برای تبلیغات نامزدها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: از هواداران نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود از امکانات بیت‌المال در راستای تبلیغات انتخاباتی استفاده نکنند.

ابطحی اضافه کرد: مسئولان از اجرای برنامه‌های جهت‌دار اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از ارسال پیامک‌های خلاف واقع در رابطه با کنارگیری کاندیدا‌ها پرهیز شود، ادامه داد: از این گونه مسائل در شهر بیرجند کمتر دیده می‌شود.

یکسان بودن مدت فعالیت‌های تبلیغاتی برای تمام نامزدها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به موارد قانونی در زمان آغاز تبلیغات گفت: در زمان آغاز تبلیغات باید مکان ستاد، شماره تلفن مکان ستاد، نام مسئول ستاد و شماره همراه مسئول مورد نظر به صورت کتبی ۱۶ خرداد‌‍ماه به مسئولان مربوطه اعلام شود.

ابطحی با بیان موادی که در آیین‌نامه تبلیغات با آخرین تغییرات آمده است، متذکر شد: ماده ۶۱ این آیین‌نامه مدت فعالیت تبلیغاتی را برای تمام نامزد‌ها یکسان دانسته و زمان آغاز آن هشت روز قبل از انتخابات تا ۲۴ ساعت قبل از رای‌گیری اعلام کرده است.

وی با اشاره به امور ممنوع در زمان تبلیغات تصریح کرد: نوشتن موارد خلاف واقع، دیوارنویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان و سمت آنها ممنوع است و در صورت وقوع مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

قانونی نبودن استفاده از میزهای رسمی برای تبلیغات

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند یادآور شد: استفاده از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و میزی که جنبه رسمی دارد از دیگر موارد خلاف قانون در زمان تبلیغات است.

ابطحی با بیان اینکه در زمان تبلیغات از نامزدهای انتخاباتی اتصال هر گونه تبلیغات به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بیمارستان‌ها، تابلوهای دولتی و تاسیسات دولتی نباید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تبلیغات بر روی املاک بخش خصوصی ممنوع است مگر با اجازه مالک آن و در صورت ملاحظه این موارد توسط ماموران انتظامی متخلف جلب می‌شود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.